شانگریلا در شهر اسکردو پاکستان

اعجاز طبیعت در دره و شهر اسکردو پاکستان

گردشگری

استراحتگاه های شانگریلا، جهانی زیباست در میان کوه های سورئال که در شهر اسکردو پاکستان واقع شده است.

در دورترین نقطه شمال پاکستان، دره مرکزی گلگت-بلتستان به نام شهر اسکردو پاکستان مظهر زیبایی، آرامش وطبیعت وحشی است. مسیر حرکت به سمت برخی از مرتفع ترین کوه های جهان  شامل K2، K3، و گاشربروم؛ همه از طریق این دره  به هم متصل می شود. این کوه های بلند همه ساله هزاران نفر از کوه نوردان را از سراسر جهان جذب می کند.

برخی حتی جان خود را در تلاش برای صعود به این مسیر شیب دار از دست داده اند.

پس از جاگلوت در بزرگراه قراقروم، یک جاده باریک به سمت اسکاردو کشیده می شود. در طول یک سفر هفت ساعته، هر کس با چند رود، چشمه، و مهمان نوازی مردم محلی استقبال می شود.

استراحتگاه های شانگریلا ، بهشتی ویژه عاشقان طبیعت

دریاچه‌ های شانگریلا و کچورا که در 20 کیلومتری شهر اسکردو از توابع گیلگت و بلتستان قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری پاکستان به ویژه در فصل تابستان می‌باشد.

آب زلال و شفاف کریستالی دریاچه کچورا، توسط درختان قدیمی چشمگیر احاطه شده است. تماشای طلوع آفتاب از پشت کوه منظره ای فریبنده است. رود سند در فصول مختلف تغییر کرده؛ در کناره ی آب ها در طول زمستان به رنگ فیروزه ای و درطول تابستان سایه های مختلف خاکستری رنگ را به خود می گیرد. با توجه به اسطوره تبت، رود سند از گوشه دهان شیر فواره می زند ، به همین دلیل با عنوان “شیر دریا” (رودخانه شیر) نیز شناخته شده است. قلعه600 ساله ، کاراپوچو فورت پایین تپه دیده می شود، که همچنین واقع در مکانی است که توسط حاکم بالتی، علی شیر خان آنچان، ساخته شده است.

تپه های شنی در روستای کاتپانا، که به عنوان بیابان سرد شناخته می شوند، در نوع خود شگرف هستند. بادهای قوی به سرعت موجب تغییر تپه های شنی مانند عشایر می شوند. در این ارتفاع بالا و منطقه سرد، این بیابان از جاذبه های غریبی استو

اگر مستقیما از بازار اسکاردو به سمت مقابل حرکت کنیم، جاده به مرتفع ترین دشت جهان، به نام دوسای، منتهی می شود و در همان جاده، دریاچه سادپارا دیده می شود که در حال حاضر یک سد روی آن ساخته شده است. در کوه، خورشید زودتر از دشت غروب، و تابش دوباره برای چند دقیقه باقی می ماند. فاصله بین غروب آفتاب و قبل از شب هنگام تجربه ای است که توصیف آن  در قالب کلمات برای کسی که شاهد عینی این پدیده نبوده است غیرممکن است.

زیبایی های این شهر اسکردو پاکستان را در عکس های زیر می توان دید

آبشار ها در شهر اسکردو پاکستان

دریاچه ها در شهر اسکردو پاکستان

کویر سرد در شهر اسکردو پاکستان 1

کویر سرد در شهر اسکردو پاکستان

شب در شهر اسکردو پاکستان

زندگی در شهر اسکردو پاکستان

One thought on “اعجاز طبیعت در دره و شهر اسکردو پاکستان

Comments are closed.