مؤسسه فناوری فضایی پاکستان

بازدید کشورهای عضو اتحاد نوآوری هوا و فضا کمربند و جاده از مؤسسه فناوری فضایی پاکستان

علمی و فناوری

مؤسسه فناوری فضایی پاکستان (IST) میزبان هیاتی متشکل از 80 مهمان شامل اساتید و دانشجویان کشورهای عضو اتحاد نوآوری هوا و فضا کمربند و جاده (BRAIA) شامل چین، انگلیس، اتریش، ترکیه و مالزی بود.

اتحاد نوآوری هوا و فضا کمربند و جاده (BRAIA) توسط دانشگاه پلی تکنیک شمال غربی (NPU) چین و انجمن چینی فضانوردی (CSA) تاسیس و آغاز شد. آن یک سازمان بین المللی با NPU به عنوان دبیرخانه دائمی خود است و توسط دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و سازمان های دانشگاهی و شرکتهای عمدتاً فعال در حوزه هوا و فضا تشکیل شده است.

مأموریت BRAIA تقویت همکاری بین المللی در زمینه فناوری و کاربردی هوا و فضا است. تمرکز آن ارتقاء همکاریهای اساسی بین اعضای BRAIA  در پرورش استعداد، تحقیقات علمی، توسعه فناوری و کاربردهای این علم است.

BRAIA  اکنون عضو کشورهای مختلفی از جمله الجزایر، آمریکا، استرالیا، بنگلادش، بلژیک، چین و مصر، فرانسه، ایتالیا، پاکستان، روسیه ، اسپانیا، اوکراین و انگلیس است.

بازدید هیات بین المللی از مؤسسه فناوری فضایی پاکستان

مراسم بازدید به طور رسمی افتتاح شد و مهمانان محترم از طرف دکتر نجام عباس مدیر IST مورد استقبال قرار گرفتند. وی در سخنرانی خود مروری بر IST و دستاوردهای آن نمود.

او خاطرنشان كردIST تنها دانشگاهی در پاكستان است كه با هم ترازی برنامه درسی و تلاش های تحقیقاتی خود مطابق با الگوی های فضایی در حال ظهور، تصمیم دارد از برنامه ملی فضایی پاکستان پشتیبانی كند.

IST در پاکستان برای ایجاد آگاهی در بین توده های عمومی درباره موارد مصرف مسالمت آمیز و کاربردهای علوم فضایی، فناوری و کاربردهای آن تحت عنوان آموزش و گسترش فن آوری فضایی نقش مهمی ایفا می کند.

مدیر IST همچنین به برخی از همکاریهای مهم IST با BRAIA  مانند ششمین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی هوا و فضا (ICASE) اشاره کرد که از 12 تا 14 نوامبر 2019 برگزار می شود.