سازمان COMSATS

سازمان COMSATS کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار علوم و فناوری در جنوب آسیا

علمی و فناوری

سازمان COMSATS  توسعه پایدار علوم و فناوری در جنوب (به طور اختصار  در اسلام آباد پاکستان واقع است.

 کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار علوم و فناوری در جنوب (به طور اختصار سازمان COMSATS ( یک سازمان بین دولتی با 23 عضو  از کشور های در حال توسعه از سه قاره، آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا است. این سازمان در ماه اکتبر سال1994 توسط پروفسور عبدالسلام(برنده جایزه نوبل فیزیک از لاهور پاکستان ) تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در اسلام آباد پاکستان واقع است.

 

دبیرخانه دائم سازمان COMSATS در اسلام آباد پاکستان واقع شده است و توسط کمک های مالی از دولت پاکستان حمایت می شود.  این مرکز نقش دوگانه دبیرخانه ای و دفتر مرکزی شبکه ی مراکز برتر را به عهده دارد. از آن جایی که این مرکز شبکه بین المللی علوم و فناوری(S&T)  برتر برای توسعه پایدار در جنوب است، نزدیک به بیست موسسه ملی علوم و فناوری/ توسعه و تحقیقات از کشور های در حال توسعه، وابسته به COMSATS می باشد. هدف این سازمان ارتقاء پایداری اجتماعی-اقتصادی  کشور های در حال توسعه  توسط کاربرد علوم و فناوری با دیدگاه همکاری جنوب-جنوب می باشد. در حال حاضر مدیر اجرایی COMSATS دکتر امتینان الهی قرشی است که موفق یه دریافت جایزه دکتر حامد احمدخان در سپتامبر 2008 شد.

 

مرکز پیشرفته شبکه، توسط شورای هماهنگی(شامل روسای موسسات عضو شبکه)، کمیته مشورتی(شامل نقاط کانونی ملی در کشورهای عضو ) و کمیته مشورتی فنی (شامل دانشمندان ارشد و کارشناسان فن آوری از شمال و جنوب) مدیریت می شود. ریاست کمیته مشورتی بر عهده دبیر فدرال، وزارت علوم و فن آوری، دولت پاکستان بوده و شورای هماهنگی، رئیس خود را از میان اعضای آن انتخاب می کند.

سازمان COMSATS در اسلام آباد  

دفتر سازمان COMSATS در اسلام آباد