EU diplomats reject Indian invitation of 'guided tour' to occupied Kashmir

دیپلمات های اتحادیه اروپا دعوت هند را برای شرکت در تور برنامه ریزی شده به کشمیر اشغالی را رد کردند.

بین المللی

سفیران كشورهای اروپایی، دعوت هند برای سفر دو روزه به کشمیر اشغالی را رد كردند و به جای آن آزادی ملاقات با مردم، بدون محاصره و بدون نظارت را خواستار شدند.

نمایندگان 15 کشور از جمله ایالات متحده از روز پنجشنبه به مدت دو روز از کشمیر اشغالی بازدید می کنند. این نخستین بار است که این اتفاق توسط دیپلمات های مستقر در دهلی نو، از زمانی که هند وضعیت خاص منطقه را لغو کرد سرکوب سختی را در آن اعمال کرد،می افتد.

انتظار می رود این دیپلمات ها در طول سفر خود به سریناگار و جامو با اعضای جامعه مدنی و مقامات دولتی دیدار كنند. جزئیات در دسترس نیست، اما انتظار می رود آنها گزارشی از وضعیت امنیتی کشمیر اشغالب را از سازمان های مختلف دریافت کنند.

گفته می شود دیپلمات های نماینده بنگلادش  ویتنام  نروژ  مالدیو  کره جنوبی  مراکش و نیجریه بخشی از این هیئت خواهند بود.

با این حال، دیپلمات های اروپایی گفتند که آنها نمی خواهند یک تور از قبل برنامه ریزی شده به سرزمین کشمیر اشغالی را داشته باشد و بعداً به آنجا سفر کرده و با افرادی که می خواهند ملاقات می کنند.

حکومت نظامی در منطقه کمشیر اشغالی با گذشت 150 روز از مرزهای امنیتی و ارتباطی، اکنون در پنجمین ماه خود است. اگرچه با افزایش فشارهای بین المللی برای بازگرداندن آزادی ها، مقامات هند ادعا می کنند که برخی از محدودیت ها مانند  موانع جاده ای و بازیابی تلفن ثابت و برخی از محدودیت خدمات تلفن همراه را کاهش داده اند.

یادداشت سردبیر: صدای اعتراض جوامع بین المللی در مسئله کشمیر

One thought on “دیپلمات های اتحادیه اروپا دعوت هند را برای شرکت در تور برنامه ریزی شده به کشمیر اشغالی را رد کردند.

Comments are closed.