pakistan exhibition

حضور فعال و همیشگی دانشجویان پاکستانی در جشنواره بین‌ المللی فرهنگ ملل

سبک زندگی

مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین ‌المللی فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد، با حضور مقامات دولتی در روز پنج شنبه آغاز گردید.

جشنواره بین ‌المللی فرهنگ ملل در تاریخ 14 تا 16 آذر ماه ۱۳۹8 در محل دانشگاه فردوسی مشهد و با حضور محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسئولین دانشگاه فردوسی مشهد، برخی مقامات استانی و نمایندگانی از کشورهای مختلف برگزار شد.

جشنواره بین ‌المللی فرهنگ ملل با شعار دیپلماسی علمی و توسعه پایدار روابط بین ‌الملل برای پنجمین سال متوالی با حضور دانشجویانی از ۳۰ کشور جهان در دانشگاه فردوسی مشهد برپا شده است.

جشنواره فرهنگ ملل دانشگاه فردوسی مشهد

دانشجویان پاکستانی به معرفی فرهنگ غنی کشور خود می پردازند

در پنجمین جشنواره بین ‌المللی فرهنگ ملل مانند سالیان گذشته دانشجویان پاکستانی مشغول به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد به مدیریت خانم معصومه محمودی دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه، فرهنگ کشور پاکستان را به بازدیدکنندگان معرفی نمودند.

فرهنگ، لباس، محصولات صنایع ‌دستی، سوغات و هدایا و جاذبه‌ های گردشگری مربوط به کشور پاکستان در این غرفه در معرض دید مخاطبان قرار گرفت.

pakistan exhibition

از سوی دیگر، ارائه انواع غذاهای لذیذ پاکستانی در این غرفه همراه با مراسم حنا سبب جذب تعدادی زیادی از مردم شد.

pakistan exhibition

مروری بر افتخار آفرینی غرفه پاکستان در دوره های پیشین جشنواره بین ‌المللی فرهنگ ملل

هرساله به بهانه جشنواره بین ‌المللی فرهنگ ملل ، دانشجویان کشورهای مختلف مشغول به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد، سعی در نمایش آداب و فرهنگ کشور خود در قالب غرفه های مختلف دارند.

در این میان، دانشجویان پاکستانی مشغول به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد هرچند به لحاظ آماری تعداد بسیار اندکی از دانشجویان بین الملل دانشگاه را تشکیل می دهند (معمولا حدود 3 تا 6 نفر)، با این حال عشق به وطن، انرژی آنان را چندبرابر می نماید. این دانشجویان سخت تلاش می کنند تا بتوانند گوشه ای از فرهنگ غنی کشور خود را به نمایش بگذارند.

در نهایت نیز تلاش شبانه روزی و عشق به کشور این تعداد اندک از دانشجویان پاکستانی جواب می دهد و غرفه پاکستان هرساله در جشنواره بین ‌المللی فرهنگ ملل موفق به کسب چندین عنوان برتر می گردد.

غرفه همایش پاکستان شناسی جذب بیشترین مخاطبین را در جشنواره فرهنگ ملل داشت.

به عنوان مثال، در دوره قبل جشنواره بین ‌المللی فرهنگ ملل ، غرفه پاکستان به پاس تلاش دانشجویان پاکستانی مشغول به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد به مدیریت آقای سیدنصرت رضا دانشجوی ارشد دانشگاه، توانست عناوینی نظیر غرفه با بیشترین مخاطب و یا عنوان غذای برتر را کسب نماید.

در دوره قبل آز آن نیز، دانشجویان پاکستانی دانشگاه فردوسی مشهد به مدیریت آقای محمدعرفان مقصود دانشجوی دکترای این دانشگاه، توانستند عناوینی همچون غرفه برتر، پژوهشگر پاکستانی ممتاز و غذای برتر را کسب نماید.

بدین ترتیب غرفه پاکستان شاید از جمله غرفه هایی باشد که از اولین دوره های جشنواره بین المللی فرهنگ ملل و از سال 2012 به همت دانشجویان پاکستانی در این جشنواره حضور داشته و با فرهنگ و رنگ خود در قلب و ذهن مخاطبین باقی مانده است.

5 comments

Comments are closed.