rohani and pakistan army chief

دیدار ژنرال قمرباجوا فرمانده ارتش پاکستان با دکتر روحانی

بین المللی

روز سه شنبه ژنرال قمر باجوا فرمانده ارتش پاکستان، با رئیس جمهوری ایران دیدار کرد. در این نشست، بر اهمیت تقویت روابط اقتصادی دو کشور تاکید گردید.

دکتر روحانی در دیدار با ژنرال قمر باجوا در خصوص روابط دو جانبه ایران و پاکستان، گفت: روابط صمیمانه دو ملت مسلمان ایران و پاکستان به یکدیگر سرمایه ارزشمندی است که می ‌توان از آن برای تحکیم هر چه بیشتر روابط و مناسبات دو کشور در عرصه‌ های مختلف استفاده کرد.

وی افزود: ایران از تلاش ‌های همسایگان برای حل مشکلات کشورهای منطقه استقبال می ‌کند و ما معتقدیم وجود پایگا ه‌های نظامی و حضور نظامی آمریکا بر مشکلات افغانستان افزوده است.

در بخش دیگر این دیدار، رئیس‌جمهور ایران گفت: با اراده ‌ای که در ایران و پاکستان وجود دارد به راحتی می‌توانیم بر تروریست ‌ها پیروز شویم.

در این نشست همچنین بر افزایش روابط دو کشور در زمینه اقتصادی به سطوح بالاتر از سطح فعلی و لزوم تلاش بیشتر و ارائه ساز و کارهای بهتر برای توسعه تجارت و روابط اقتصادی و رسیدن به جایگاه مطلوب در این عرصه تاکید گردید.

رئیس جمور در پایان ضمن اشاره به دیدار فرمانده ارتش پاکستان با مقامات عالی رتبه نظامی ایران، اینگونه دیدارها را عامل موثر در استحکام و نزدیکی روابط دو کشور دانست.

rohani and pakistan army chief

مرز پاکستان و ایران مرز صلح و دوستی

در مقابل ژنرال قمر باجوا به عنوان یکی از عالی ترین قدرت های پاکستان، روابط کشور خود و ایران را دوستانه و برادرانه دانست و گفت: هیچ کشوری نمی‌ تواند روابط پاکستان و ایران را تحت شعاع قرار دهد. امروزه شاهد جنگ میان برخی برادران مسلمان هستیم، لذا باید در جهت نزدیک شدن روابط کشورهای دوست و برادر مسلمان به یکدیگر تلاش کنیم.

pakistan army chief

او همچنین با اشاره بر برخی از دیدارهای مرتبط با مقامات دولتی و نظامی دو کشور ایران و پاکستان در خصوص امنیت مرزها، مرز ایران و پاکستان را مرز صلح و برادری خواند که برای توسعه سطح همکاری ‌های روابط تجاری و اقتصادی استفاده خواهد شد.

One thought on “دیدار ژنرال قمرباجوا فرمانده ارتش پاکستان با دکتر روحانی

Comments are closed.