دیدار فرمانده ارتش پاکستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران

بین المللی

در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با  فرمانده ارتش پاکستان بر مقابله مشترک با ناامنی در مرزهای دو کشور تاکید گردید.

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدرا با قمرباجوا با اشاره به راهبرد آمریکا برای ایجاد اختلاف و درگیری میان کشورهای اسلامی گفت: رویکرد راهبردی جمهوری اسلامی ایران، تقویت همکاری هر چه بیشتر با کشورهای منطقه به ویژه با همسایگان بوده و در این راستا پاکستان از جایگاه ویژه ای برخودار است.

شمخانی افزود: اراده رهبران ایران و پاکستان بر گسترش روابط تهران و اسلام آباد در همه حوزه ها می باشد. از این رو  گسترش همکاری های دفاعی، امنیتی و اقتصادی در چارچوب ایجاد امنیت پایدار در منطقه حائز اهمیت می باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نقش همکاری ‌های اقتصادی ایران و پاکستان بویژه در استان‌ های مرزی، دو کشور را در ایجاد رفاه و آرامش ساکنین این مناطق و افزایش ضریب امنیتی مرزها مهم دانست.

در این دیدار ژنرال قمر باجوا با ابراز مسرت در خصوص سفر به جمهوری اسلامی ایران خواستار تقویت و گسترش همکاری همه جانبه میان ایران و پاکستان شد.

فرمانده ارتش پاکستان نیز گفت: سرحدات مشترک دو کشور مرزهای صلح و دوستی است و پاکستان با هرگونه شرارت و ناامنی در این مناطق قاطعانه برخورد می نماید.

وی مقابله همه جانبه با راهبرد خطرناک کشورهای فرامنطقه‌ ای برای ایجاد جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی مهمترین اولویت امروز جهان اسلام دانست و پایداری ایران در دفاع از مسلمانان مظلوم فلسطین را بسیار شجاعانه و درس آموز خواند.

دیدار ژنرال قمرباجوا فرمانده ارتش پاکستان با دکتر روحانی