ATIF ISLAM

با خواننده پاکستانی که جهان را شگفت زده کرده است آشنا شوید

اخبار ملی

محمد عاطف اسلم یک هنرمند، بازیگر وخواننده پاکستانی است که طرفداران زیادی در پاکستان، هند و سراسر جهان دارد.

او آهنگ های متنوعی را ضبط کرده است و به خاطر سوز صداییش در ذهن ها مانده است. عاطف اسلم در بازیگری هم مهرات خاصی دارد. وی در فیلم درام و اجتماعی با نام بول نقش آفرینی کرد که تاکنون در بین ده فیلم حیرت انگیز شبکه های پاکستانی قرار دارد.

عاطف جوانترین فرد پاکستانی است که موفق به دریافت Tamgha-e-Imtiaz یا تمغه امتیاز (مدال ملی کشور پاکستان که به افراد غیرنظامی تعلق می‌گیرد) شده‌است.

بیوگرافی کوتاه از زندگی شخصی خواننده پاکستانی

عاطف  در 12 مارس 1983 در یک خانواده مسلمان پنجابی در وزیرآباد، منطقه گجرانوالا، ایالت پنجاب پاکستان متولد شد.

وی عاشق بازی کریکت بود. اشتیاقش به این ورزش سبب شد تا جواز حضور در اردوی تیم ملی کریکت زیر ۱۹ سال پاکستان را به دست‌آورد و در یک مرحله به عنوان نماینده زیر ۱۹ سال کشورش ظاهر شود.

با این وجود واكنش مثبت و تشویقی كه از طرف دوستانش در زمان آواز خواندن در دوره مدرسه و دانشگاه به دست آورد، اعتماد به نفس عاطف را ارتقا بخشيد و او در مسابقات آواز شرکت نمود. عاطف اسلم همواره دو خواننده مطرح کشورش یعنی نصرت فاتح علی خان و عابده پروین را می ‌ستود.

اسلم دوره آموزشی خود را از اوایل کودکی و در مهدکودکی در لاهور آغاز کرد. در سال 1991، او به راولپندی رفت و تحصیلات خود را در مدرسه کمبریج سنت پاول، در راولپندی آغاز نمود. وی در سال 1995 به لاهور بازگشت و تحصیلات خود را در مدرسه دولتی ادامه داد. عاطف لیسانس علوم رایانه (BC) در مؤسسه علوم رایانه پنجاب (PICS) دارد.

در 29 مارس 2013 عاطف با سارا باروانا ازدواج کرد. سارا باروانا دختری لاهور و تحصیل کرده است. آنها یک زوج خوشحال و عاشقهستند. ثمره این عشق یک پسر کوچک است که در هفته دوم ماه مارس، خبر تولدش رسانه های اجتماعی پاکستان را پراکنده کرد. پسر خواننده پاکستانی نیز در یکی از بیمارستان های خصوصی در لاهور پاکستان متولد گردید.

بیوگرافی کوتاه از زندگی حرفه ای خواننده پاکستانی

محمد عاطف اسلم توانست با اولین آهنگ خود با نام “عادت” تأثیر  عمیقی بر قلب مردم بگذارد. در واقع او با ملودی های “عادات” و “Who Lamhey” به موفقیت و برجستگی چشمگیری دست یافت.

طی چند هفته از ضبط، “عادات” در وب سایته ای موسیقی پاکستان مشهور شد و عاطف اسلم را اسمی افسانه ای ساخت.

در ۱۷ ژوئیه ۲۰۰۴ نیز عاطف نخستین آلبوم خود را تحت عنوان جل پری(پری دریایی) منتشر کرد. چند آهنگ از نخستین آلبوم او مانند “Bheegi Yaadein”, “Ehsaas”, “Mahi Ve”, “Ankhon Sey” به همراه آهنگ اصلی آلبوم یعنی “Jalpari” توانست آمار بازدید اصلی سایت‌ های برخی کشورها و هند را از آن خود کنند.

پس آلبوم جل پری او دو آلبوم دوری-سال ۲۰۰۶- و مری کاهانی(داستان من)-سال ۲۰۰۸- را منتشر نمود. که آن ‌ها نیز همانند جل پری توانستند موفق ظاهر شوند. بیش از ۹ میلیون نسخه از آلبوم ‌های انفرادی او در سطح جهانی به فروش رفت.

پس از آن عاطف اسلم اجراهای متعددی را در سطح جهان داشت که او را به یکی خواننده پاکستانی با طرفداران جهانی مبدل ساخت.

4 comments

Comments are closed.