India-Pakistan-Kashmir-Modi-Imran-Khan-Kashmir-

درخواست نخست وزیر پاکستان از مردم کشور خود برای حضور در تجمع ساعت کشمیر

اخبار ملی

عمران خان نخست وزیر پاکستان تجمع ساعت کشمیر را به منظور نشان دادن اعتراض رسمی و همبستگی مردم کشورش با مردم مسلمان کشمیر اشغالی اعلام کرد.

دولت هند در تاریخ 5 آگوست تصمیم به لغو ماده 370 قانون اساسی هند در منطقه کشمیر اشغالی گرفت گرفت ، كه به موجب آن بسیاری از حقوق اولیه مردم این منطقه زیر سوال می رود. علاوه بر این دولت برای جلوگیری از اعتراض مردم، قوانین امنیتنی سختگیرانه و خاموشی ارتباطات را ایجاد کرد. این درگیری اکنون در 26 امین روز خود است.

واقیعت درگیری جدید هند و پاکستان در مورد کشمیر

بر همین اساس نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه از کلیه پاکستانی ها خواست تا در تجمع ساعت کشمیر شرکت کنند تا پیام محکمی برای همبستگی به کشمیرها بفرستند

kashmir hourبیانیه عمران خان به مناسبت تجمع ساعت کشمیر

نسخت وزیر پاکستان در طی یک بیانیه رسمی اعلام کرد “من می خواهم که همه پاکستانی ها روز جمعه 30 آگوست در ساعت 12 ظهر تا 12.30 از خانه و محل کار بیرون بیایند تا همبستگی خود را با مردم کشمیری نشان دهند و به مردم کشمیر در کشمیر تحت اشغال هند یک پیام واضح ارسال کنند که تمام ملت پاکستان در همبستگی با آنها و در مقابله با ظلم فاشیستی هندی و اقدام غیر انسانی 24 روزه هند و کشته شدن غیرنظامیان کشمیری از جمله زنان و کودکان مصمم هستند.

India-Pakistan-Kashmir-Modi-Imran-Khan-Kashmir-عمران خان همچنین گفت “برنامه تغییر جمعیتی IoK یک جرم جنگی است که خلاف حقوق بشریت انجام می شود. ما باید یک پیام محکم به کشمیری ها بفرستیم که ملت ما قاطعانه در پشت آنها ایستاده اند. بنابراین من از همه پاکستانی ها درخواست می کنم که فردا نیم ساعت بیرون بیایید، هر کاری را که می کنید متوقف کنید و در راهپیمایی شرکت نمائید تا همبستگی خود را با مردم کشمیری نشان دهیم.”

kashmir hour

گفتنی است قرار است رویداد اصلی ساعت کشمیر در خیابان قانون اساسی اسلام آباد برگزار شود و نخست وزیر با همراهی اعضای پارلمان در آن شرکت نمایند. وزیران فدرال و رهبران تحریک انصاف (پاکستان) نیز دراین تجمع حضور خواهند داشت. همچنین قرار است همزمان با ساعت کشمیر در پاکستان آژیر ها خاموش شود و سیگنالهای راهنمایی و رانندگی به رنگ قرمز درآید.

India-Pakistan-Kashmir-Modi-Imran-Khan-Kashmir-

One thought on “درخواست نخست وزیر پاکستان از مردم کشور خود برای حضور در تجمع ساعت کشمیر

Comments are closed.