آغاز برنامه های استارتاپی پاکستان به منظور توسعه کارآفرینان و موسسات آموزشی

اخبار ملی

خبرگزاری رسمی پاکستان (Associated Press Pakistan) (APP)  اعلام داشت که برنامه های استارتاپی پاکستان توسط موسسات فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش در کشور برای توسعه کارآفرینان مبتنی بر نوآوری (innovation-driven entrepreneurs) (IDE) ارائه می گردد.برنامه های استارتاپی پاکستان با هدف ارائه آموزش فنی و مهارت به دانشجویان رشته های مختلف علمی و کسانی که به دنبال مهارت های فنی در موسسات فنی و حرفه ای آموزش و پرور هستند، ایجاد گردیده است.
وی همچنین اظهار داشت که این آموزش نسل جوان ما را قادر می سازد تا حرفه های خود را در زمینه های مختلفی که قبلا به آن ها دسترسی نداشته اند، بدون مهارت های پایه ای ایجاد کنند.

برنامه های استارتاپی پاکستان با هدف پرورش نسل جوان توانمند

یک مقام رسمی در خبرگزاری APP اظهار داشتکه موسسات آموزش هایی را در زمینه معاملات با تکنولوژی های پیشرفته و متداول، ارائه می دهند تا از حداکثر قابلیت های استخدام جوانان اطمینان حاصل شود.

این مقام رسمی همچنین اضافه کرد که “برنامه های استارت آپی پاکستان نه تنها ثابت می کند که یک پلتفرم و نقشه ای برای ارتقا جوانان است، بلکه مهارت های شان را برای رشد و شکوفا سازی به عنوان یک نیروی کار حرفه ای نیز مورد توجه قرار خواهد داد.”

وی  همچنین افزود “این برنامه جوانان توانمند و ماهر را با رویکرد به تکنولوژی مدرن و در راستای پیشرفت های مدرن اخیر، آموزش خواهد داد.” ایشان در ادامه اظهار داشتد که این امر به حفظ رشد اقتصادی ملی پایدار کمک شایانی خواهد کرد.

در گفتگو با رسانه های جداگانه در روز چهارشنبه، عثمان دار، به عنوان دستیار ویژه نخست وزیر در امور جوانان، اظهار داشت که برنامه استارتاپی پاکستان به زودی راه اندازی می شود، که برای یک میلیون دانشجو مفید واقع خواهد شد. وی در ادامه و در تکمیل صحبت های خود افزود که این برنامه به دانشجویان کمک خواهد کرد تا حداکثر ده هزار سرمایه گذاری را انجام دهد.

بدین ترتیب دولت پاکستان با ارائه بسته برنامه های استارتاپی پاکستان به تربیت یک نسل خلاق و کارآفرین کمک خواهد کرد که خود سبب درخشش جوانان و استارتاپ های پاکستانی در سطح جهانی می گردد.

افتخارآفرینی استارتاپ پاکستانی حوزه IT در رویداد استارتاپ استانبول 2018

2 comments

Comments are closed.