دولت ایالت خیبر پختونخوا با هدف و محوریت تقویت گردشگری

گردشگری

محمود خان وزیر سر ایالت خیبر پختونخوا (KP) گفته است که ترویج گردشگری به عنوان یک صنعت هدف نهایی دولت این ایالت است.

او در صحبت با جمعی از اعضای پنج نفره سرمایه گذاران اظهار داشت که دولت او برای اطمینان از دسترسی آسان به گردشگران داخلی و خارجی به سایت های گردشگری جذاب و زیبا تمرکز ویژه دارد.

وی ادامه داد: “20 جایگاه جدید در حال حاضر در چیترال، Malakand   و Hazara در اولین برنامه 100 روزه دولت ایالتی شناسایی شده است.

وزیر سرایالت گفت که تاسیس استراحتگاه های اسکی در نقاط مختلف گردشگری در حال حاضر با نیروی هوایی پاکستان مورد بحث قرار گرفته است. او گفت که یک سیاست جامع برای ارتقاء سریع گردشگری در این ایالت نیز ایجاد شده است.

ایجاد هتل در پیشاور و سوات

بر اساس درخواست سرمایه گذاران، وزیر سر ایالت خیبر پختونخوا به ادارات مربوطه جهت تسهیل زمین برای ایجاد هتل ها در پیشاور و سوات دستور داد.

وی بیان کرد که دولت او به طور کامل بر توسعه زیرساخت ها، دسترسی جاده ها و امکانات دیگر در جایگاه های گردشگری جدید و جاری تمرکز دارد و هر گونه حمایت احتمالی را به سرمایه گذاران در این زمینه گسترش خواهد داد.

در ادامه رئیس هیئت مدیره هنری W R Kennedie، رئیس و مدیر عامل شرکت استراحتگا ها و هتل های بنی المللی سوئیس  اعلام کردند که آن ها هم اکنون در حال ساخت هتل های لوکس در شهرهای مختلف ایالت هستند. در مرحله اول، هتل ها در پیشاور و سوات ایجاد خواهند شد در حالی که میانه، چیترال و مالاکند در مرحله دوم طرح قرار گرفتند. با این حال، سرمایه گذاران، بر اساس پیشنهاد و خواست وزیر امور خارجه، علاقه خاص خود را برای سرمایه گذاری در توسعه مناطق گردشگری نشان دادند.

One thought on “دولت ایالت خیبر پختونخوا با هدف و محوریت تقویت گردشگری

Comments are closed.