Diamer-Bhasha-Mohmand-dams

اهدا میلیون ها روپیه توسط پاکستانی های مقیم خارج از کشور به دولت جدید پاکستان

اخبار ملی

به دنبال درخواست نخست وزیر و رئیس دیوان عالی پاکستان از مردم برای ساخت سدی بزرگ، بسیاری از شهروندان این کشور در داخل و خارج با واریز میلون ها روپیه به این اقدام دولت کمک کرده اند.

نخست وزیر پاکستان عمران خام در برنامه تلویزیونی خود از  9 پاکستانی خارج کشور، به ویژه افرادی که در کشورهای اروپایی و ایالات متحده زندگی می کردند، درخواست کرده بود که در یک اقدام خیرخوانه حداقل 1000 دلار به ازای هر نفر در این امر خیرخواهانه مشارکت نمایند. وی هشدار داد که در صورت عدم ساخت سد، پاکستان می تواند تا سال 2025 دچار قحطی شود.

Donate-1000-to-construct-dams”-PM-Khan

برای ساخت سد Diamer-Bhasha حدود 14 بیلیون دلار (تقریبا 2 تریلیون روپیه به ازای نرخ ارز در ماه دسامبر) لازم است.

به گفته بانک دولتی پاکستان (SBP)، ظرف پنج ماه گذشته، در مجموع 46/8  بیلیون روپیه جمع آوری شده است. در حال حاضر پاکستان های مقیم خارج از کشور بیش از 1 بیلیون روپیه برای حل بحران آب پاکستان کمک کرده اند. در حالی که افراد بومی و همچنین موسسات برای ساخت سد مبلغ 47/7 بیلیون روپیه اهدا کرده اند. بدین ترتیب تا 6 دسامبر، با توجه به داده های SBP، پاکستانی ها خارج از کشور حدود 11 درصد از سهم کل ساخت سد را بر عهده داشته اند.

در پاکستان، کمک های انجام شده از طریق چک، پول نقد و خدمات پیام های تلفن همراه صورت می پذیرد. همچنین مبلغ 125 میلیون روپیه از طریق خدمات پیام کوتاه چهار شرکت تلفن همراه تلفن همراه در کشور دریافت شد.

donate-for-dam-with-phone

مشارکت پاکستانی های مقیم خارج از کشور

بسیاری از پاکستانی ها در خارج از کشور کمک های خود را از طریق کارت های اعتبای ارسال می کنند، در حالی که بسیاری دیگر پول را در حساب SBP Nostro و بانک های تجاری خارج از کشور واریز کرده اند.

در میان کمک های خارجی، در حدود 362میلیون روپیه، از پاکستانی هایی مقیم ایالات متحده، حدود 212 میلیون روپیه از کسانی که در انگلستان زندگی می کنند و 107 میلیون روپیه از پاکستانی های مقیم کانادا جمع آوری شده است.

سایر کمک های عمده پاکستانی های خارج از کشور، از امارات متحده عربی (65 میلیون روپیه)، عربستان سعودی و قطر (حدود 40 میلیون روپیه)، سوئیس (32 میلیون روپیه) و سایر است.

کمک های بشردوستانه  نیز توسط پاکستانی های خارج از کشور در نروژ، ترکیه، ژاپن، چین، سوئد، روسیه، برزیل، مالزی، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، آذربایجان، تاجیکستان، قرقیزستان، اتریش، برونئی، دانمارک، هلند، بلژیک، فنلاند، افغانستان، بنگلادش، فیجی، ایرلند، کره جنوبی، تایلند، عمان، اردن، مالدیو، نیجریه، پرو، تونس و فیلیپین دریافت شده است.

Diamer-Bhasha and Mohmand dams

سید زولفیکار عباس بخاری، معاون نخست وزیر در امور پاکستانی های خارج از کشور، سهم پاکستانی هایی را که در خارج از کشور مشغول به کار هستند، در این کار خیر مهم دانست  و اظهار داشت که آن ها همیشه برای حمایت از کشور خود در دوران دشوار آماده هستند. وی از تشکیل یک کمیته همبستگی پاکستانی های خارجی به منظور تأمین بودجه تا زمان اتمام سد خبر داد. بخاری گفت که اعتماد پاکستانی ها در خارج از کشور پس از انتشار خبر ارائه ماکسیمم تسهیلات توسط عمران خان به آن ها افزایش یافته است.

به نظر مرسد مشارکت در ساخت سد، تبدیل به یک پویش ملی در پاکستان شده است که در آن، ده ها هزار پاکستانی در داخل و خارج از کشور مشارکت دارند.

PMs-speech-motivates-Pakistanis-to-generously-donate-for-dams

One thought on “اهدا میلیون ها روپیه توسط پاکستانی های مقیم خارج از کشور به دولت جدید پاکستان

Comments are closed.