معرفی انواع غذاهای لذیذ پاکستان

سبک زندگی

پاکستان مهد بسیاری از فرهنگ ها و باورهاست. هر شهر و ایالت پاکستان به خاطر طعم منحصر به فرد انواع غذاهای پر از ادویه و تنوع آن شناخته شده است.

تنوع و طعم، سبب محبوبیت انواع غذاهای پاکستان برای دوستداران مواد غذایی شده است. یکی از شهرهای معروف پاکستان لاهور است که علاوه بر میراث فرهنگی آن به خاطر کیفیت و طبخ متفاوت غذایش شناخته می شود. به نحوی که یکی از جاذبه های گردشگری این شهر، وجود دو خیابان غذای قدیم و جدید در آن می باشد.

پاکستان؛ مقصد سفر من: تجربه سفری لذیذ در دو خیابان غذا در لاهور

در ادمه 14 مورد از انواع غذاهای خوشمزه لاهوری معرفی می شود که اگر یک بار تنها آن را تست کنید، دفعات دیگر نیز بدون توجه به قیمت و موقعیت، این غذاها را سفارش خواهید داد.

  1. Karahi

Karahi یک غذای لذیذ لاهوری به شمار می آید که در یکی از معروف ترین رستوران های این شهر  با نام Butt Karahi طبخ می شود. این یک نوع رستوران سنتی همراه با انواع غذاهای پرمزه است.

  1. Lahori Paya

Paya یکی از خوراک های لاهوری است که زمانی که در این شهر هستید حتما باید آن را تست کنید. با مقدار مناسب ادویه جات و همراه با نان روتی، Paya یکی از انواع غذاهای کامل برای صبحانه و شام است.

  1. lahori payaدوغ Fiqay ki

نوشیدنی رستوران Fiqay ki را در لاهور از دست ندهید. بدون توجه به زمان و  روز و شب، شما باید همیشه در صف برای نوبت خود برای نوشیدن دوغ شیرین لاهور با نام لسی منتظر بمانید.

این حقیقت ممکن است جالب باشد که حتی توریست های خارجی ها لسی را دوست دارند. Sophee Smile، سفرنامه نویس استرالیایی در بازدید وی از پاکستان، از تجربه لذت بخش دوغ لاهوری می گوید. او عاشق لسی است.

lassi

  1. Halwa puri

این یکی از انواع غذاهای لذیذ برای صبحانه است که در لاهور ارائه می شود. معروف ترین مکانی که شما می توانید آن را پیدا کنید، Taj Puri wala  می باشد.

Halwa puri

  1. Amritsari Hareesa

یک نوع خاص از حلیم لاهوری است. در نزدیکی Lakshmi Chowk واقع در جاده Nishbat، رستورانی وجود دارد که اگرچه چندان تجملی نیست اما حلیم فوق العاده ای را طبخ می کند.

Amritsari-Hareesa.

  1. Nisbat Gol Gappay

به راستی می توان گفت که هیچ کس نمی تواند طعم Nisbat Golgappay را فراموش کند. در این غذای سنتی، نان ترد gappas  پر از ماست شیرین و نخود و و ادویه چات ماسالا است که در انواع سس های سبزیجات و نوعی آب مخصوص پر از ادویه غوطه ور شده و سرو می گردد.  Gol Gappay یکی از پرطرفدارترین انواع غذاها در لاهور می باشد.

Golgappas  نیز مورد علاقه گردشگران خارجی است. Vasant Daveرمان نویس هندی، غذای gol gappe را در Anar Kali لاهور، خورده است و آنرا به عنوان محبوب ترین انواع غذاها می داند.

Nisbat-Gol-Gappay

  1. Nihari

Nihari یکی از انواع غذاهای معروف پاکستان است. Mohammadi nihari در لاهور به عنوان عرضه کننده برتر این غذا شناخته می شود. این غذاهای پر ادویه و خوشمزه با نان تازه سرو می گردد.

این ظرف همراه با کله پاچه، برای صبحانه در صبح روز یکشنبه مناسب است و انواع مختلف Nihari از  ساده تا سرخ شده، این وعده صبحانه را به یادماندنی خواهد کرد. نمی توان بدون تجربه Mohammadi nihari  از لاهور رفت.

Nihari

  1. لاهوری چارگا

شگفت انگیز ترین چارگا موجود در لاهور در Lakshmi Chowk یافت می شود. چارگا در واقع مرغ سرخ شده با ادویه جات و ترشی جات خاص است.

Chicken-Chargha

  1. Kheer

معروف ترین رستوران برای تست Kheer در لاهور Lakshmi chowk است. هیچکسی نمیتواند در برابر لذت خوردن Kheer شیرین پس از انواع غذاهای پرادویه لاهوری مقاومت کند. Kheer در واقع نوعی فرنی خاص است.

Kheer

  1. ماهی:

ماهی تازه سرخ شده لاهوری با ادویه مخصوص در جهان نظیر ندارد. Bashir Darul Mahi، ماهی لذیذی را در لاهور ارائه می دهد. این یکی از مکان های شلوغ در زمستان است زیرا هیچ چیز بهتر از خوردن ماهی سرخ شده گرم در طول شب های سرد زمستانی نیست.

  1. شیک UET- Panga

نام آن غیر معمول به نظر می رسد، اما این نوشیدنی یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی هایی ست که در لاهور تست خواهید کرد. به نحوی که خود مردم لاهور نیز از این شیک به میزان زیادی تعریف می کنند.

  1. Falooda

اگر در سفر خود از خوردن شیرنی و فرنی و .. خسته شده اید و می خواهید غذایی شیرین اما متفاوت را تجربه کنید پیشنهاد ما به شما کولفی Riaz Falooda می باشد. آن نوعی بستنی است که با رشته های نازک نودل و خامه شیر ساخته می شود.

  1. جوجه Tawa

جوجه Tawa  یکی از غذاهای ارزشمند لاهور ست که می توانید آن را در خیابان غذای جاده Fort  امتحان کنید. نان تازه نه تنها طعم استثنائی این غذا رو دو جندان می کند بلکه فضای دلربای خیابان غذا و مناظر مسجد Badshahi لذت آن را دو برابر خواهد کرد. هیچ چیز بهتر از خوردن غذاهای سنتی در یک منطقه ساختمان های تاریخی نیست.

  1. نان Khatai

مردم لاهور ترک این شهر بدون تجربه خوردن نان Khatai، را به نوعی توهین به لاهور و صنایع غذایی آن می دانند. این نان حتی در خارج ار پاکستان نیز مشهور است. مردم مسافر لاهور، از شیرینی پزی Khalifa  نیز بازدید می کنند تا محصولات آن را به عنوان سوغاتی خریداری کنند.

-Khalifa-Nan

 

2 comments

Comments are closed.