Psychological Impact of Armed Conflict on Kashmiri Children

رویای صلح در آسیای جنوبی تا زمان حل نشدن مسئله کشمیر محقق نمی شود

بین المللی

یکی از موضوعات مهم در سفر وزیر امور خارجه پاکستان بررسی مسئله کشمیر بود. چراکه از دیدگاه وی، صلح در آسیای جنوبی وابسته به این مسئله می باشد.

قریشی در دیدار خود با مشاور امنیت ملی، در مورد نقض حقوق بشر که توسط مقامات هند در کشمیر صورت گرفته است، توضیحاتی ارائه نمود. وزیر امور خارجه پاکستان تصریح كرد كه مطابق قطعنامه های سازمان ملل باید به كشمیرها حق خودمختاری داده شود.

Pakistan FM meets US National Security Advisor Robert O’ Brien

وزیر امور خارجه همچنین در دیدار خود با وزیر امور خارجه آمریكا، به پومپئو اطلاع داد: هشت میلیون نفر در این منطقه اشغالی از طریق حکومت نظامی دهلی نو از پنج ماه گذشته، محاصره شده اند.

وی خاطرنشان کرد: خاموشی ارتباطات در این دره به منظور پنهان کردن حقایق از دیدگاه جهانیان است.

FM Qureshi arrives in Washington to meet senior US officials

پاکستان خواستار صلح است

وزارت امور خارجه به نقل از قریشی می گوید: رویای آسیای جنوبی صلح آمیز تا زمانی که مشاجره کشمیر مطابق با قطعنامه های سازمان ملل متحد و از طریق همه پرسی هشت میلیون کشمیر حل نشود، تحقق نمی یابد.

kashmir issue

در راستای دست یابی به این هدف، قریشی در جریان سفر خود با آمریکا، با دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترس و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ملاقات کرد و در آنجا اظهارات پاکستان در مورد وضعیت در کشمیر اشغالی را بیان نمود.

قریشی همچنین با جان رود وزیر دفاع آمریكا و اعضای مجلس سنای آمریكا از جمله لیندسی گراهام، كریس مورفی و میت رامنی در واشنگتن دیدار كرد.

FM Qureshi met UNSC leaders in NY, IoK dispute remains under discussion

گفتنی است دیدارهای قریشی یک روز پس از بررسی اوضاع در كشمیر اشغالی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفت.

نخست وزیر پاکستان عمران خان از این جلسه استقبال کرده و وعده داده بود که پاکستان تا زمانی که حق غیرقابل انکار تأمین امنیت برای کشمیری ها فراهم نشود، به حمایت اخلاقی، سیاسی و دیپلماتیک از مردم کشمیری ادامه خواهد داد.

Dream of 'peaceful South Asia' can't be realised until Kashmir is solved, Qureshi tells Pompeo