Pakistani Designer Creates Pakistani Rupee Symbo

ارائه یک نماد نوآور و هنرمندانه برای روپیه پاکستانی

سبک زندگی

یک هنرمند پاکستانی با الهام از فرهنگ و هنر، به ارائه یک طرح متفاوت برای واحد پول کشور خود یعنی روپیه پاکستانی پرداخت.

روپیه به عنوان واحد پول رسمی 8 کشور جهان استفاده می شود. پاکستان، سریلانکا، هند، اندونزی ، مالدیو، نپال، موریس و سیشلز ارز روپیه دارند.

با این حال، تنها  هند و نپال نماد منحصر به فرد برای پول روپیه دارند. اما سایر کشورها از خود Rs به عنوان نشان برای توصیف واحدهای پولی استفاده کرده اند.

به همین علت یک هنرمند معروف و مشهور پاکستانی و وبلاگ نویس با نام “Assam Artist” پیشنهادی را برای نمادی نوآور نشان دهنده پول روپیه پاکستانی ارائه داده است.

Pakistani rupee

جزئیات طرح ارائه شده برای روپیه پاکستانی

ایده اصلی این حرکت، به گفته Assam، دادن هویت خاص به روپیه پاکستانی در بازار بین المللی است.

طراحی این نماد بسیار عمیق است زیرا یک دسته کوچک موسیقی جاز، فرهنگ، میراث و تاریخ غنی و میهن پرسی پاکستان در آن دیده می شود. این بدان معنی است که هنرمند در ساخت نماد بسیار فکر کرده است. Assam در این خصوص می گوید: من لبه ها، منحنی ها و خطوط هلال و ستاره پرچم کشور را ادغام کردم. من همچنین نشانه های برابری جنسیتی و برابری فرهنگی را به دست آوردم که نشان می دهد ما مردم چند فرهنگی اما یک ملت با حقوق برابر هستیم.

Assam Artist” has given a proposal for a symbol to represent the currency of Pakistan ‘rupees’

این نماد نشانگر پرچم، فرهنگ و ارزش های پاکستان است که” P “و” R “را برای روپیه پاکستانی ادغام می کند.

از سوی دیگر از آنجا که  اردو، زبان ملی پاکستان است، می توانید نکات مربوط به آن را در این نماد پیدا کنید. Assam  گفت من از دو الفبای زبان ملی اردو ، “ر” از روپیا و ‘ا’  یا الف (ابتکار جمهوری اسلامی پاکستان) در طرح خود استفاده کردم. بدین ترتیب در طرح ارائه شده برای روپیه پاکستانی حروف لاتین با ترکیبی از خطاطی اردو آمیخته شده است.

Assam Artist” has given a proposal for a symbol to represent the currency of Pakistan ‘rupees’

گفتنی است واحد پول کشور پاکستان روپیه است و از سکه 1 روپیه تا اسکناس 5000 روپیه در بازار دیده می شود. انتشار این واحد پول تحت نظر بانک دولتی پاکستان می باشد. هر لک (Lac) برابر با صدهزار روپیه و هر کرور (Cror) هم برابر با ده میلیون روپیه پاکستانی است.

قیمت روپیه پاکستان به تومان امروز – دی ماه ۱۳۹۸