OIC to convene special moot in Pakistan on Kashmir issue

تشکیل جلسه سازمان همکاری های اسلامی برای پایان حکومت نظامی جامو کشمیر و قوانین ضد مسلمان در هند

بین المللی

سازمان همکاری های اسلامی (OIC) تصمیم گرفته است تا جلسه ای را در مورد وضعیت وخیم حقوق بشر در جامو و کشمیر اشغالی و تصویب قانون ضد مسلمان در هند تشکیل دهد.

این جلسه از دیدگاه دولت پاکستان، یک پیروزی دیپلماتیک می باشد و قرار است در این جلسه مستنداتی در خصوص نقض حقوق بشر و ظلم به مسلمانان در کشمیر و دیگر نقاط هند ارائه شود.

جلسه سازمان همکاری های اسلامی در اسلام آباد در آوریل سال 2020 و در سطح وزیران برگزار خواهد شد.

Genocide-in-Kashmir

جزئیات موضوع جلسه سازمان همکاری های اسلامی

گفته می شود در اطلاعیه رسمی این نشست به طور خاص به نقض حقوق بشر در هندوستان اشغالی جامو و كشمیر و تصویب لایحه اصلاحیه شهروندی اشاره خواهد شد كه اساساً تبعیض آمیز علیه مسلمانان در هند است.

دست کم 25 نفر از زمان آغاز اعتراضات در اوایل ماه جاری علیه قانون شهروندی کشته شده اند. این قانون جدید دولت هند باعث ضایع شدن حق اعضای اقلیت های مذهبی از همسایگان که اکثریت مسلمان هند، افغانستان، بنگلادش و پاکستان هستند، می گردد.

این نشست نخست وزیر هند نارندرا مودی را وادار می کند تا حکومت نظامی کشمیر را که از تاریخ 5 آگوست، منعقد شده است، بردارد و  دهلی نو، در تغییر وضعیت ویژه خود با هدف تبدیل اکثریت مسلمان منطقه به اقلیت، تجدید نظر کند.

Three dead, hundreds detained in protests against India

بدین ترتیب به نظر می رسد مهم ترین نتیجه برگزاری این مجمع، فشار به دولت مودی برای دفاع از حقوق جامعه مسلمانان در هند خواهد بود.

تاکید سازمان همکاری های اسلامی مبنی بر لغو فوری حکومت نظامی در کشمیر