pakistani student in pakistan-exhibition

غرفه دانشجویان پاکستانی در جشنواره فرهنگ ملل در بخش غذا برتر شد

سبک زندگی

غرفه دانشجویان پاکستانی شاغل به تحصيل در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دانشجویانی از 30 كشور جهان در جشنواره سالانه فرهنگ ملل در بخش غذا برتر شناخته شد.

دانشگاه فردوسی مشهد با برگزاري جشنواره فرهنگ ملل، شاهد فعاليت ‌هاي متنوع فرهنگي دانشجویانی از بيش از 30 كشور جهان از جمله افغانستان، عراق، پاكستان و … بود.

در اين جشنواره كه به مدت 3 روز به طول انجاميد، دانشجویان نماینده كشورهاي شركت‌كننده در فعاليت ‌هاي مختلف اين جشنواره شامل معرفي آثار فرهنگي و هنري، معرفی غذاهای ملی، لباس و صنایع دستی و … با يكديگر به رقابت پرداختند.

nation culture festivalغذای پاکستانی: بالاترین امتیاز داوران جشنواره فرهنگ ملل

در پایان دانشجويان پاکستانی شاغل به تحصيل در دانشگاه فردوسی مشهد، با رأي كميته داوران موفق شدند در بخش معرفی غذاهای ملل مختلف، همانند سال های گذشته، مقام نخست را به خود اختصاص دهند.

این دانشجويان پاکستانی که با پوشش لباس ‌هاي محلي کشور خود در اين جشنواره حاضر حاضر شده بودند، توانستند علاوه بر معرفي آثار فرهنگي ـ هنري و جاذبه‌ هاي گردشگري و تاريخي، نظر داوران و بازديدكنندگان را به خصوص در بخش غذاهای پاکستانی کسب نمایند.

pakistan-exhibition

حضور فعال و همیشگی دانشجویان پاکستانی در جشنواره بین‌ المللی فرهنگ ملل

غذایی که توانست در این دوره از جشنواره فرهنگ ملل مقام نخست را کسب نماید، کوفته پاکستانی بود که همانند کوفته ایرانی با میزان گوشت بیشتر، ادویه جات متنوع و سبزی های معطر مختلف می باشد.

در حال حاضر تعداد کمی از دانشجویان پاکستانی در دانشگاه فردوسی مشهد در رشته‌ هايی نظیر ادبیات فارسی و … مشغول به تحصيل هستند. البته به نظر می رسد این دانشگاه با توجه به موقعیت مکانی در شهر مقدس مشهد و تراز برتر علمی خود پتانسیل بیشتری برای جذب دانشجویان پاکستانی دارد.

pakistani studentانجمن علمی‌ دانشجویان ایران پاکستان ؛ اولین انجمن علمی بین المللی که در آستانه فراموشی است