ASAD UMAR,PAKISTAN FINANCE MINISTER RESIGNS

انتقاد وزیر ارشد دولت پاکستان از رفتار دو گانه جهان غربی و روابط دوجانبه با عربستان

بین المللی

سخنان وزیر ارشد حزب تحریک انصاف در روزهای اخیر، به خوبی اولویت های دولت پاکستان را در روابط دوجانبه پاکستان با سایر کشورها نشان می دهد.

اسد عمر وزیر ارشد دولت پاکستان در سخنرانی خود به رهبران غربی می گوید: من هرگز در مورد سیستمی که هر کشوری باید داشته باشد، سخن نمی گویم. اما شاید رهبران غربی بایستی از خود شرمنده باشند که درباره دموکراسی و آزادی صحبت می کنند و سپس مطابق همان عادت همیشگی دست خود را در جیب های عربستان فرو کرده و در مورد میلیارد ها دلار معاملات تجاری سخن می گویند.

asad omarرهبر جهان غرب؛ رهبر جهان آزاد آقای دونالد ترامپ با صراحت می گوید که من با عربستان تجارت زیادی دارم و با کمک های سعودی آنچه در ذهن دارم را اجرا می کنم. این موضوع باعث می شود تا نگران اتفاقی باشم که برای خاشقجی افتاد که خود شاید از جمله عوامل دیگری باشد که بایستی رهبران غربی شرمنده باشند.

آمریکا نگران بدهی های خود به چین باشد

اسد عمر در اشاره به سخنان معاون وزیر خارجه آمریکا برای تضعیف روابط پاکستان و چین گفت: دولت پاکستان روابط دوجانبه ثابتی در طول زمان دارد. بدون در نظر گرفتن که چه کسی در قدرت است.

ما دغدغه مشکل بدهی خود به چین را خواهیم داشت. اما الان آقای پومپئو بهتر است نگران مشکل بدهی خود با چین باشد. آمریکا بزرگترین بدهکار جهان به چین با 1.3 تریلیون دلار بدهکاری است .

در حالی که پاکستان چقدر مدیون چین است؟ کمتر از 10 درصد از کل وام های خارجی دولت پاکستان در حال حاضر متعلق به چین است و 90 درصد آن غیر چینی می باشد.

عمر در گفتگو درباره برنامه های صندوق بین المللی پول گفت: ما در در سی سال گذشته  در 12 برنامه مختلف صندوق بین المللی پول وارد شده ایم. چرا هرگز این سؤال پرسیده نشده است که از کدام منبع یا کدام کشور به پاکستان وام داده شده است؟ چرا به طور ناگهانی، این همه علاقه و اینکه چقدر پول از چین به دست آمده است پدید آمد؟ چرا همان سؤال، هنگامی که وام دهندگان بانکهای غربی بودند، پرسیده نشد؟

Government in talks with IMF Asad Umar

وی در پاسخ به مقامات والای چینی گفت: به لطف شما در طول زمان دولت پاکستان در برابر نفوذ ذهنیت استعمارگرانه ایستاد. در حقیقت سالها ست که می شنویم که آنها می گویند مدل چینی اشتباه بوده و شکست می خورد. اما ما افتخار می کنیم که چین ثابت کرد این حرف درست نیست (#PakChinaFriendshipZindabad)

Pak China Friendship Zindabad

Lijian Zhao  معاون اول سفیر در سفارت چین در پاکستان، این کلیپ ویدیویی از وزیر PTI را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد و نوشت: مردی با صداقت؛ مردی که جرات صحبت کردن از حقایق را دارد #AsadUmar.

He's A Man Of Integrity Chinese Ambassador On Asad Umar