صدور ویزا فرودگاهی پاکستان

در ادامه توسعه دپلوماسی و روابط بین کشور های همسایه با پاکستان: صدور ویزا فرودگاهی برای ایرانیان به خاک پاکستان

بین المللی

به گزارش اقتصاد آنلاین و دنیای اقتصاد ایران، تجار ایرانی می‌توانند با ورود به خاک پاکستان براحتی صدور ویزا فرودگاهی به مناطق مختلف این کشور سفر کنند.

عبدالرئوف رییس اتاق بازرگانی اسلام آباد، پایتخت پاکستان، گفت: تجار و بازرگانان ایرانی، برای سفر به پاکستان، به دریافت ویزا از سفارتخانه های این کشور نیاز ندارند.

در تاریخ 70 ساله پاکستان این نخستین بار است که برای اتباع ایرانی چنین مزیتی در نظر گرفته می‌شود. دولت پاکستان اعلام کرد برای برطرف کردن موانع گسترش تجارت با کشورهای همسایه اقدام به صدور ویزای آسان می‌کند و موانع صدور ویزا را برطرف خواهد کرد.

در آخرین اطلاعیه آژانس تحقیقات فدرال به فعالان تجاری 68 کشور نظیر ایران، آرژانتین، آذربایجان، استرالیا، دانمارک، مصر، اسلوونی، کویت، عمان، نروژ، آفریقای جنوبی، سوئد، تاجیکستان، آمریکا و امارات متحده عربی ویزای تجاری داده می‌شود.

وی که این مطلب را عصر دوشنبه در دیدار با محسن روحی صفت، معاون سفارت ایران در اسلام آباد مطرح کرد، افزود: بازرگانان ایرانی می توانند با داشتن دعوتنامه از اتاق بازرگانی یا از اداره سرمایه گذاری پاکستان، ویزای یک ماهه در فرودگاه دریافت کنند. در این دیدار که برای پیگیری مباحث مطرح شده در سفر «پرویز داوودی» معاون اول رییس جمهوری ایران به پاکستان برگزار شد، دو طرف نسبت به اجرایی شدن توافقات انجام شده در جریان سفر ایشان اظهار امیدواری کردند.

حجم مبادلات قانونی بازرگانی ایران و پاکستان بیش از ۴۰۰میلیون دلار در سال است و دو کشور مصمم به افزایش آن به میزان یک میلیارد دلار هستند. آمارهای غیررسمی حاکی است که مبادلات غیرقانونی بین پاکستان و ایران حدود یک میلیارد دلار در سال است و یکی از دلایل شاید نبودن سهولت صدور ویزا فرودگاهی پاکستان برای تجار های ایرانی باشد.

در این دیدار محسن روحی صفت معاون سفیر ایران در اسلام آباد نیز آمادگی ایران را برای صدور ویزای کثیرالمسافر یکساله برای تجار پاکستانی اعلام داشت. پرویز داوودی، معاون اول رییس جمهوری ایران، چهارم و پنجم خرداد ماه در راس یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی به پاکستان سفر کرده بود.

تا قبل از این دریافت ویزای پاکستان برای اتباع ایرانی بسیار دشوار بود و مراحل سختی داشت که بسیاری از علاقه‌مندان را از سفر به این کشور منصرف می‌کرد و روابط مردمی بین دو کشور با ظرفیت های تجاری بالا، کمرنگ تر دیده میشد.

برای صدور راحت ویزا سفارت های پاکستان، فرم انلاین با لینک زیر هم میشه پر کرد.

form.pakistanvisa.ir