US to send 15 trade delegations to Pakistan in 2020

ارسال 15 هیات تجاری آمریکایی برای سرمایه گذاری در پاکستان

کارآفرینی

معاون وزیر خارجه آمریكا آلیس ولز، می گوید ایالات متحده قصد دارد سال آینده 15 هیات تجاری آمریکایی را به پاکستان بفرستد تا از فرصت های گسترش تجارت با این كشور استفاده كند.

این اطلاعات را خانم ولز در هفته گذشته در اتاق فکر واشنگتن، مرکز ویلسون ارائه داد.

در این اتاق فکر پیشنهادات مختلفی برای گسترش روابط تجاری ایالات متحده و پاکستان ارائه گردید.

در مقاله خانم ولز که اکنون در سایت رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحده قرار گرفته، آمده است که وزارت بازرگانی ایالات متحده تاکنون فعالیت خود را در پاکستان با 15 هیات تجاری آمریکایی که برای سال آینده برنامه ریزی شده، افزایش داده است و هنگامی که شرکت توسعه دارایی (DFC) به بهره برداری برسد، پاکستان کشوری خواهد بود که مورد توجه بسیاری قرار خواهد گرفت.

طبق این مقاله، DFC  بیش از دو برابر سرمایه شرکت سرمایه گذاری خصوصی خارج از کشور (OPIC) خواهد بود و از 29 میلیارد دلار به 60 میلیارد دلار افزایش می یابد.

United States to Send 15 Trade Delegations to Pakistan

تجلیل از عملکرد برجسته پاکستان در رتبه بندی سهولت کسب و کار

این مقاله استدلال می کند که دو برابر کردن سرمایه باعث سرمایه گذاری در پروژه هایی می شود که دارای استانداردهای بالایی بوده و از نظر اقتصادی پایدار است.

خانم ولز ضمن دعوت از پاکستان برای بهره مندی از این منابع اضافی ایالات متحده، گفت: توسعه پایدار نیاز به تدوین چارچوب نظارتی مؤثر، حاکمیت قوی قانون، سلامت مالی و فضای کسب و کار توانمند دارد.

وی یادآوری کرد که در جریان سفر نخست وزیر عمران خان به ایالات متحده، رئیس جمهور دونالد ترامپ بسیار مشتاقانه از پتانسیل افزایش و گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری ما و پاکستان استقبال کرده است و هر دو دولت برای یافتن راههای عملی برای انجام این کار بسیار سخت تلاش می کنند.

گزارش کامل مذاکرات رئيس جمهور دونالد ترامپ با عمران خان: از تمایل ترامپ برای سفر به پاکستان تا صلح منطقه

US State Dept approves proposed $125m support programme for Pakistan’s

معاون وزیر خارجه آمریکا در پایان گفت: ما پاکستان را به خاطر افزایش 28 مرتبه ای در رتبه بندی سهولت انجام تجارت در بانک جهانی در سال 2020 و برجسته شدن به عنوان یکی از ده اصلاح طلبان برتر در سطح جهان ، ستایش می کنیم.

قرارگیری پاکستان در فهرست ” 20 کشور برتر دنیا در حوزه بهبود انجام امور تجاری در سال 2020″