A Kashmiri woman prays at the Hazratbal shrine on Eid Miladun Nabi in Srinagar

محکومت محدودیت های اعمال شده برای برگزاری عید میلاد پیامبر (ص) در کشمیر اشغال شده توسط هند

بین المللی

دفتر امور خارجه پاکستان محدودیت های اعمال شده توسط مقامات هندی مرتبط با برگزاری مجالس جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) را در کشمیر اشغال شده محکوم کرد.

کلیه جاده های منتهی به مکان های مقدس در سرینگار و دیگر زیارتگاه ها و مساجد در هندوستان -جامو و کشمیر کشمیر اشغال شده _ توسط نیروهای اشغالگر هند بسته شد تا از هرگونه تشریفات در این مناسبت فرخنده جلوگیری شود. این در حالی است که مردم کشمیر همه ساله جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) را با شور و شوق فراوان برگزار می نمایند.

Indian paramilitary soldiers patrol near the site of an explosion in Pampore, Indian-controlled Kashmir, Thursday, Feb. 14, 2019. Security officials say at least 10 soldiers have been killed and 20 others wounded by a large explosion that struck a paramilitary convoy on a key highway on the outskirts of the disputed region's main city of Srinagar.

در  بیانیه صادر شده توسط وزارت خارجه پاکستان آمده است اعمال محدودیت در جشن ها و مجالس دیگر در روز تولد پیامبر اکرم (ص) نشان دهنده بی احترامی کامل به احساسات مسلمانان کشمیر اشغال شده است. این همچنین نقض آشکار آزادی دین آن ها است.

وزارت خارجه پاکستان از جامعه جهانی، سازمان ملل متحد و سایر سازمان های حقوق بشری خواست كه به سرکوب وحشیانه حقوق و آزادی های دینی مردم کشمیری که متناقض با قوانین و کنوانسیون های بین المللی است واکنش نشان دهند.

دیدگاه جامعه جهانی در مورد مسئله کشمیر

3Foreign-Affair

خواسته دولت پاکستان در مورد مردم کشمیر اشغال شده

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: بیش از چهارده هفته، بیش از 8 میلیون کشمیری توسط بیش از 900،000 نیروی اشغالگر هند تحت تعقیب و حبس غیرانسانی قرار دارند.

ما از دولت هند می خواهیم كه فوراً خدمات اینترنت و تلفن همراه در این منطقه برقرار شود و همه زندانیان از جمله اعضای جامعه مدنی به ویژه پسران خردسال ربوده شده آزاد گردند.

kashmir_indian_army

ماده 144 و سایر قوانین سختگیرانه امنیتی عمومی حذف شود و به رسانه های مستقل و بین المللی و ناظران حقوق بشر برای بازدید از منطقه اجازه دهند تا خود .ضعیت مردم كشمیری را مشاهده نمایند.

دولت هند نمی تواند خواسته مردم کشمیر اشغال شده هند را برای استفاده از حق خود برای تعیین سرنوشتشان، چنانکه در قطعنامه سازمان ملل متحد تصویب شده است، سرکوب کند.

Security personnel stand guard on a street during a lockdown in Srinagar on August 12, 2019. Indian troops clamped tight restrictions on mosques across Kashmir for Eid al-Adha festival, fearing anti-government protests over the stripping of the Muslim-majority region's autonomy, according to residents.