Kabaddi World Cup 2020

پاکستان میزبان مسابقات جام جهانی کبدی 2020

بین المللی

مسابقات جام جهانی کبدی میان 10 تیم از 12 تا 18 ژانویه در سال 2020 در پاکستان برگزار می شود.

چهار شهر بزرگ پاکستان از جمله لاهور، کارتپورا، نانکانا صاحب و فیصل آباد میزبان مسابقات جام جهانی کبدی 2020 می باشند.

به برندگان 10 میلیون روپیه جایزه نقدی اعطا می شود. مقام دوم 7.5 میلیون روپیه و تیم سوم 5 میلیون روپیه به عنوان جایزه دریافت می کنند.

چودری شجاعت حسین، رئیس فدراسیون کبدی پاکستان (PKF) روز پنجشنبه در این باره به رسانه ها اطلاع داد.

Pakistan to host Kabaddi World Cup 2020

ورزش کبدی چیست؟

کبدی یک ورزش رایج در آسیا به ویژه هند و پاکستان و ایران است. سال ۱۳۸۱ برای نخستین ‌بار مسابقات قهرمانی این بازی برای مردان در سطح آسیا برگزار شد.

مهاجمان ۲ تیم در حالی که به‌طور مرتب کلمه کبدی‌کبدی را تکرار و تلاش می‌کنند تا با لمس کردن یا گرفتن یار تیم مقابل بتوانند به بالاترین امتیاز دست یابند. تعویض در این بازی هیچ محدودیتی ندارد. در صورت تساوی ۲ تیم در وقت ‌قانونی، ۵ حمله از سوی هر کدام از ۲ تیم انجام می ‌شود و اگر باز هم مساوی شدند، حمله یک ‌به‌ یک ادامه دارد.

Pakistan to launch Kabaddi World Cup 2020 on home ground

تیم های حاضر در مسابقات جام جهانی کبدی 2020

فینال رویداد بزرگ کبدی در تاریخ 18 ژانویه در لاهور برگزار می شود.

هند، ایران، کانادا، استرالیا، ایالات متحده، سریلانکا و کنیا در حال حاضر صلاحیت حضور در این رویداد را دارند. در حالی که در خصوص صلاحیت تیم های باقی مانده بعداً تصمیم گیری می شود. براساس گزارش ها، هند همچنین علاقه مند به شرکت در این رویداد است. با این حال، مشارکت این تیم تحت مجوز دولت دو کشور خواهد بود.

kabbadi

به نظر می رسد برگزاری رویدادهای ورزشی مشابه به ویژه میان کشورهای همسایه، سبب تحکیم روابط میان ملت ها نه تنها در حوزه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و صنعتی بلکه در عرصه ورزش نیز خواهد شد.

ظرفیت های ناشناخته همکاری ورزشی ایران و پاکستان، دو کشور همسایه مسلمان