دانشگاه های موثر جهان

نام 14 دانشکده پاکستانی در میان دانشگاه های موثر جهان

پاکستان؛ مقصد تحصیل من, علمی و فناوری

در رتبه بندی دانشگاه های موثر جهان 2019 تایمز، نام 14 دانشکده پاکستانی در بین بهترین موسسات جهان را در دسته های مختلف از جمله برابری جنسیتی، سلامتی و تندرستی، کیفیت آموزش، کار شایسته، رشد اقتصادی و غیره قرار داده است.

رتبه بندی تایمز  یک نظام رتبه بندی بین المللی است که به رتبه بندی دانشگاه های دنیا می پردازد. این نظام رتبه بندی حدود یک هزار و ۴۰۰ موسسه آموزش عالی در سراسر دنیا را داوری می نماید.

در رتبه بندی دانشگاه های موثر جهان از دیدگاه نظام تایمز، دانشگاه ها برابر با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDG) ارزیابی می شوند تا مقایسه ای جامع و متعادل ایجاد گردد.

14 دانشکده پاکستانی در رتبه بندی دانشگاه های موثر جهان 2019 تایمز، به شرح زیر می باشد:

دانشگاه مهندسی و فناوری ED ، دانشگاه کشاورزی فیصل آباد، انستیتوی علوم مهندسی غلام اسحاق خان، دانشگاه دامپزشکی و علوم دامی لاهور، دانشگاه COMSATS اسلام آباد، دانشگاه کالج دولتی لاهور، دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد، دانشگاه ملی علوم و فناوری، دانشگاه پیشاور، دانشگاه قائد اعظم، دانشگاه کالج دولتی لاهور، دانشگاه مهندسی و فناوری داوود، دانشگاه ملاکند و دانشگاه پزشکی کینگ ادوارد

تقدیر از دانشگاه مهندسی و فناوری داوود به عنوان یکی از دانشگاه های موثر جهان

به منظور تقویت بیشتر حضور چندین دانشکده پاکستانی در رده بندی دانشگاه های موثر جهان ، دانشگاه لاهور روز پنجشنبه اولین سمینار بین المللی را در زمینه رتبه بندی های دانشگاه تأثیرگذار برگزار کرد. مهمان اصلی این رویداد وزیر فدرال آموزش و پروش و آموزش حرفه ای و وزیر فدرال تاریخ ملی و میراث ادبی شفقت محمود بود.

به همین مناسبت، وزیر به دکتر فیض الله عباسی رئیس  دانشگاه مهندسی و فناوری داوود لوح تقدیر اهدا کرد و از تلاش های او برای قرار دادن موسسه در نظام رتبه بندی تقدیر کرد.

رئیس دانشگاه مهندسی و فناوری داوود گفت این دانشگاه از سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرد و طی چند سال در میان بهترین مؤسسه های آموزشی جهان قرار گرفته است. ما احساس غرور می کنیم. این آغاز موفقیت است و در آینده DUET سعی خواهد کرد موقعیت بهتر را به دست آورد.

گفتنی است امسال نیز دانشگاه مهندسی و فناوری داوود در در رتبه بندی دانشگاه های موثر جهان 2019 تایمز، در رده برابری جنسیتی قرار گرفته است.