OIC Asks India to Immediately Lift Curfew,

تاکید سازمان همکاری های اسلامی مبنی بر لغو فوری حکومت نظامی در کشمیر

بین المللی

همزمان با برگزاری اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویورک، سازمان همکاری اسلامی طی یک بیانیه خواستار لغو فوری حکومت نظامی در کشمیر و آزاد شدن زندانیان سیاسی شد.

دبیرخانه عمومی سازمان همکاری های اسلامی (OIC) در یک در بیانیه مطبوعاتی تأیید کرد که وضعیت اختلاف در کشمیر، دعوای جامو و کشمیر و لغو خود مختاری این سرزمین اتفاق بدی است که باعث برهم خوردن آرامش و ثبات در منطقه می شود.

در بیانیه سازمان همکاری اسلامی آمده است: نظامیان هندی علیه اعتراضات مسالمت آمیز مردم از تسلیحات نظامی استفاده می کنند که غیر مجاز می باشد و همین امر موجب کشته و زخمی شدن هزاران نفر در کشمیر شده است.

oic

در 5 آگوست، دولت ملی گرای هند و نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان از طریق یک تصمیم ناگهانی و عجولانه، کشمیری ها را از استقلال ویژه ای که برای هفت دهه در اختیار داشتند، سلب کرد. این لغو خود مختاری جامو و کشمیر به منظور  به اقلیت کشیدن مسلمانان منطقه و پیروزی در همه پرسی احتمالی است .

از سوی دیگر همزمان با لغو خودمختاری، حکومت نظامی شدید علیه مردم کشمیر اعمال گردید که اوضاع در این منطقه را به شدت بحرانی شده است.

حکومت نظامی کشمیر از سوی رهبران کشورهای اسلامی به شدت محکوم شده است. عمران خان نخست وزیر پاکستان و مردم این کشور نیز تا کنون حرکت های تظاهراتی مسلمت آمیزی را علیه این حکومت نظامی کشمیر انجام داده اند.

گفتنی است پیش از این نیز، سازمان همکاری های اسلامی (OIC) وضعیت اختلاف در کشمیر و دعوای جامو و کشمیر، مغایر با ادعای دولت هند می باشد که معتقد است این موضوع یک مسئله دوجانبه بین هند و پاکستان است.

One thought on “تاکید سازمان همکاری های اسلامی مبنی بر لغو فوری حکومت نظامی در کشمیر

Comments are closed.