Sept 6 as Defence, Kashmir Solidarity Day

نامگذاری روز دفاع پاکستان با عنوان روز همبستگی با مردم کشمیر

اخبار ملی

بر اساس اطلاعیه ای از وزارت کشور پاکستان در روز چهارشنبه دفاتر سراسر کشور در تاریخ 6 سپتامبر ساعت 6 عصر به منظور بزرگداشت روز دفاع تعطیل خواهند شد. در این اطلاعیه آمده است: این روز همچنین به عنوان روز همبستگی کشمیر نامیده می شود.

فعالیت های روز دفاع پاکستان همچنین شامل بازدید از خانواده های شهدا و همچنین بناهای تاریخی ساخته شده در یاد این بزرگمردان تاریخ پاکستان خواهد بود.

Sept 6 as Defence, Kashmir Solidarity Day

مراسم ویژه روز دفاع پاکستان در سال 2019

روز جمعه 54 امین سالگرد جنگ پاکستان و هندوستان در سال 1965 می باشد. این روز که روز دفاع پاکستان نیز نامیده می شود با غیرت و غرور ملی در سرتاسر کشور برگزار می شود.

همچین مراسم ویژه ای برای احترام شهدای جنگ به ویژه شهدایی که موفق به دریافت نشان حیدر بالاترین مدال شجاعت در پاکستان شده‌اند انجام می‌شود.

Pakistan-Army-Defence-Day

رژه ارتش مقابل مقبره رهبر پاکستان و آرامگاه اقبال لاهوری از دیگر مراسم‌ روز دفاع پاکستان است.

Pakistan-Army-Defence-Day

در روز دفاع ملی پاکستان، آژیر در ساعت 9:29 صبح به صدا در می آید و مردم در سراسر کشور برای احترام به سربازان جنگ 1965 یک دقیقه سکوت می کنند. پس از این، سرود ملی در تمام شبکه های پخش در کشور پخش می گردد.

images_Defence-Day-Pakistan

نکته مهم در سال 2019 این است که در روز دفاع امسال مردم این کشور با ساکنان کشمیر تحت اشغال هند، که از ماه گذشته مورد ظلم مجدد ارتش هند قرار گرفته اند، ابراز همبستگی می نمایند. دولت هند رهبران کشمیری را در بازداشت خانگی قرار داده بود و پیش از آنکه ماده 370 قانون اساسی را لغو کند ، یک توقیف شدید و اختلال در برقراری ارتباط با این منطقه را اجراش نمود. این حکومن نظامی در کشممیر اشغالی نزدیک به 1 ماه است که برقرار می باشد.

Pakistan_kashmir_national_