OIC reaffirms internationally recognised status of Kashmir dispute

تاکید سازمان همکاری های اسلامی مبنی بر برگزاری همه پرسی جهت حل اختلاف در کشمیر

بین المللی

دبیرخانه عمومی سازمان همکاری های اسلامی (OIC) روز شنبه بار دیگر در یک در بیانیه مطبوعاتی تأیید کرد که وضعیت اختلاف در کشمیر و دعوای جامو و کشمیر، مغایر با ادعای دولت هند می باشد که معتقد است این موضوع یک مسئله دوجانبه بین هند و پاکستان است.

براساس این بیانیه، دبیرخانه عمومی OIC وضعیت مردم کشمیر را از زمان تصمیم یک جانبه هند در 5 آگوست برای ابطال ماده 370 قانون اساسی و اختلال در استقلال این منطقه، با نگرانی دنبال کرده است.

همچنین این دبیرخانه بار دیگر بر لزوم اجرای قطعنامه های تصویب شده شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد راه حل اختلاف در کشمیر از طریق برگزاری یك همه پرسی تحت نظارت سازمان ملل تایید کرد.

OIC reaffirms status of Kashmir dispute

OIC با یادآوری تصمیمات گرفته شده در اجلاس OIC و قطعنامه های مصوب جلسه شورای وزیران امور خارجه، همبستگی خود را با مردم کشمیر اشغالی تکرار کرد. این سازمان خواستار برداشته شدن فوری شرایط نظامی، برقراری ارتباط و احترام به حقوق اساسی مردم کشمیر شد.

Article 370

از سوی دیگر دبیرخانه كل OIC با تأكید بر لزوم جستجوی راه حل پایدار برای مسئله اختلاف در كشمیر مطابق قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، بر لزوم از سرگیری روند گفتگو بین پاکستان و هند تأكید كرد وآن را پیش شرط توسعه، صلح و ثبات در جنوب آسیا نامید .

در 5 آگوست، دولت ملی گرای هند و نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان از طریق یک تصمیم ناگهانی و عجولانه، کشمیری ها را از استقلال ویژه ای که برای هفت دهه در اختیار داشتند، سلب کرد. یک کارآزمایی نامشخص در کشمیر اشغالی تحمیل شد و رهبران منتخب تحت بازداشت خانگی قرار گرفتند. این شرایط اکنون در بیست و هفتمین روز است.

اعتراض ده ها هزار پاکستانی برای نشان دادن همبستگی با کشمیر اشغالی به روایت تصویر

تصمیم ناعادلانه 5 آگوست منجر به تشدید موضوع  اختلاف در کشمیر گردید که به موجب آن برخی از سازمان های جهانی اقدام به محکوم نمودن این تصمیم کردند. بیانیه OIC در مورد اختلاف در کشمیر نیز به دنبال انتقادات در پاکستان نسبت به برخی از کشورهای اسلامی و عدم واکنش OIC به اقدام هند علیه مسلمانان کشمیری صورت گرفت.

unsc