Pakistan announces test of Ghaznavi ballistic missile

آزمایش موشک بالستیک برد کوتاه غزنوی توسط ارتش پاکستان

اخبار ملی

ارتش پاکستان از آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک برد کوتاه غزنوی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای خبر داد.

موشک بالستیک زمین به زمین غزنوی قابلیت حمل کلاهک معمولی و هسته ای را دارد و می تواند تا 290 کیلومتر به اهداف اصابت کند.

​ این موشک کوتاه برد علاوه بر دارا بودن قابلیت رهگیری و اصابت به اهداف مختلف تا فاصله 290 الی 320 کیلومتر، دارای توانایی حمل 700 کیلوگرم مواد منفجره با خود نیز می باشد.

در واقع موشک بالستیک غزنوی بر پایه موشک ام11 چینی طراحی شده و نام آن از روی نام سلطان محمود غزنوی، گذاشته شده است.

IRBM_of_Pakistan_at_IDEAS_

بیانیه ارتش پاکستان در خصوص موشک بالستیک برد کوتاه غزنوی

ژنرال آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان در خصوص این آزمایش گفت: موشک بالستیک غزنوی دارای آخرین فناوری پیشرفته و می تواند اهداف خود را در فاصله ۲۹۰ کیلومتری نشانه بگیرد. وی تاکید کرد: تقویت سامانه بازدارندگی و دفاعی پاکستان از اهداف تولید و آزمایش این موشک است.

در این بیانیه همچنین آمده است که پرتاب موفقیت آمیز این موشک چند روز قبل از مراسم روز دفاع و شهدا پاکستان دستاورد بزرگی برای ملت و نیروهای مسلح این کشور به شمار می‌رود.

Ghaznavi TBMعارف علوی رئیس جمهور و عمران خان نخست وزیر پاکستان آزمایش موفقیت آمیز این موشک بالستیک را به مردم این کشور تبریک گفته و از نظامیان و مهندسان سازنده این موشک قدردانی کردند. سرلشکر زبیر محمود حیات رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان نیز به سازندگان این موشک بالستیک تبریک گفت.

گفتنی است این سومین آزمایش موشکی پاکستان در طی سال جاری است و پیش از این نیز در اواخر ماه می، ارتش پاکستان موشک شاهین 2 با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را آزمایش کرد.

بدین ترتیب ارتش پاکستان با آزمایشات موفقیت آمیز مشابه از یک سو و نیز نمایش قدرت دفاعی خود در برابر حملاتی نظیر حمله هنند به پاکستان، بار دیگر قدرت خود را به عنوان اولین ارتش قدرمتند جهان اسلام و ششمسن ارتش قدرتمند جهان ثابت نمود.

13 دلیل که ارتش پاکستان سزاوار عشق و احترام مردمی است

Pakistan-Army

One thought on “آزمایش موشک بالستیک برد کوتاه غزنوی توسط ارتش پاکستان

Comments are closed.