زیست محیطی پاکستان

تقدیر سفیر فنلاند از فعالیت های زیست محیطی پاکستان

بین المللی

مشاور نخست وزیر در امور تغییرات آب و هوایی، در دیدار با با سفیر فنلاند در آسیای جنوبی به بیان سیاست های زیست محیطی پاکستان پرداخت.

ملک امین اسلم مشاور نخست وزیر در امور تغییرات آب و هوایی، در دیدار با H.E. HarriKamarainen  گفت: هدف نهایی پاکستان توسعه اقتصاد مدور با کمترین زیان تحت نظر نخست وزیر عمران خان است.

سفیر فنلاند از معاون نخست وزیر در امور زیست محیطی پاکستان برای حضور در  دفتر خود دعوت کرد و طیف گسترده ای از همکاری ها را در زمینه های اقتصاد مدور، مدیریت پسماندهای جامد و مایع ، جنگل زدایی، تغییرات آب و هوا و اقتصاد سبز ارائه داد.

در این دیدار سفیر فنلاند گفت کشورش با توسعه فناوری و نوآوری، کار بسیار شگفت انگیزی در محافظت از پوشش جنگل و استفاده پایدار از آنها کرده است. این کشور همچنین کیسه های خرید از الیاف پپتیک را برای جایگزینی کیسه های پلاستیکی معمولی، که به طور گسترده در فنلاند مورد استفاده قرار می گرفت معرفی کرده است.

دولت فنلاند تحت تاثیر سیاست های نخست وزیر پاکستان در حوضه زیست محیطی پاکستان

در ادمه سفیر فنلاند متذکر شد کشور وی از تلاش های پاکستان نسبت به تغییرات آب و هوایی و چشم انداز جهانی نخست وزیر پاکستان در مورد قطع گازهای گلخانه ای بسیار تحت تأثیر قرار گرفته است و دولت فعلی فنلاند بسیار علاقه مند به تغییر اوضاع و پیشبرد برنامه های كل اتحادیه اروپا است.

او همچنین فعالیت تیم کاری نخست وزیر پاکستان را در مورد فناوریهای نوین و پیشرفت در زمینه محیط زیست را در قالب محصولات پایدار با محیط زیست مانند پنبه و مصالح ساختمانی که از سلولز ساخته شده است، مورد ستایش قرار داد.

از سوی دیگر امین اسلم نیز دستاوردهای فنلاند را در این زمینه تحسین کرد و علاقه خود را برای الگو گیری و آموزش از مدل فنلاندی نشان داد. وی گفت كه در مرحله اول پاكستان می خواهد كه اسلام آباد را مبتنی بر توسعه اقتصاد در حال گردش، عاری از گونه زیان بسازد. به علاوه ازتولید بیش از 30 درصد وسایل نقلیه برقی تا سال 2030 خبر داد.

امین اسلم همچنین از علاقمندی یک شرکت فنلاندی به این پروژه خبر داد.

پاکستان تنها کشور در حال توسعه است که سرمایه گذاری شدیدی در حفاظت از جنگل انجام داده و تاکنون بیش از 10 میلیارد درخت با هزینه 1 میلیارد دلار کاشته است.

https://pakistaninfo.com/2019/02/07/%da%a9%d9%85%d9%be%db%8c%d9%86-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-10-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%a7%da%a9%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86/