بازسازی و مدرن سازی فرودگاه های پاکستان

بازسازی و مدرن سازی فرودگاه های پاکستان توسط دولت و سرمایه گذاران قطر

بین المللی

دولت قطر و دولت کشور پاکستان برای بازسازی و مدرن سازی فرودگاه های پاکستان توافق کرده اند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سفر دو روزه به پاکستان، با عمران خان نخست وزیر پاکستان و مقامات عالی این کشور در اسلام آباد دیدار کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن در تمام زمینه‌ها بررسی شد. دو طرف همچنین به برخی مسائل منطقه‌ای و بین  المللی که مورد اهتمام مشترک است، پرداختند و هر دو کشور اعلام کردن، به زودی حجم روابط تجاری میان پاکستان و قطر به بیش از 9 میلیارد دلار خواهد رسید.

دولت دوحه، قبل از سفر امیر قطر به پاکستان پیشنهاد بازسازی و مدرن سازی فرودگاه های پاکستان را به اسلام آباد داده بود و برنامه اجرایه اولیه این توافق همزمان با سفر امیر قطر به پاکستان و دیدار او با عمران خان مطرح شد و هر دو دولت باهم در این طرح توافق نامه را امضا کردند.

دولت قطر در این خصوص اعلام کرد: ما تلاش خواهیم کرد فرودگاه های پاکستان را به سبک فرودگاه های مدرن قطر بسازیم.

قرار است برخی نیروها و تکنسین های قطری نیز برای همکاری با نیروهای پاکستانی مدتی به این کشور اعزام شوند.

دولت دوحه بودجه مدرن سازی فرودگاه های پاکستان را تامین کرده و از لحاظ فنی نیز این طرح را پشتیبانی خواهد کرد. قرار است امروز جلسه بسیار مهمی در این خصوص با حضور نخست وزیر پاکستان و مسئولین سازمان هواپیمایی این کشور برگزار شده و در این مورد تصمیم گیری شود.

همچنین چندین یادداشت‌‌ تفاهم همکاری میان قطر و پاکستان از جمله در زمینه گردشگری و سرمایه‌گذاری در جریان این سفر امضا شد.