Afghan-President-Ashraf-Ghani-visits-Islamabad

سفر رئیس جمهور افغانستان به پاکستان

بین المللی

محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در راس یک هیئت عالی رتبه دولتی به دعوت رسمی عمران خان، نخست ‌وزیر پاکستان به اسلام آباد پایتخت این کشور سفر نمود.

بحث پیرامون مسائل امنیتی منطقه مهم ترین محور گفتگوی دو طرف افغانستان و پاکستان می باشد. علاوه بر این کابل و اسلام آباد تلاش خواهند کرد روابط اقتصادی و فرهنگی خود را نیز گسترش دهند.

اشرف غنی پس از ورود به فرودگاه از سوی شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان مورد استقبال قرار گرفت. رئیس جمهوری افغانستان در این سفر با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و شاه محمود قریشی، وزیر خارجه این کشور دیدار کرده است.

Afghan-President-Ashraf-Ghani-visits-Islamaba

آقای غنی در دیدار با عمران خان در مورد همکاری ‌های دو جانبه در عرصه ‌های مختلف و اوضاع جاری منطقه ‌ای بحث و گفت‌وگو نمود. وی روابط دو جانبه میان دو کشور را بر اساس احترام متقابل و روابط دولت با دولت استوار دانست.

Afghan-President-Ashraf-Ghani-visits-Islamabad

عمران خان نیز تاکید کرد: برقراری صلح در افغانستان موجب گسترش امنیت و ثبات در پاکستان می شود و اسلام آباد بیشتر از هر کشوری خواهان صلح در افغانستان است.

وی پیش از این دیدار با «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان نیز ملاقات کرده و در مورد آخرین تحولات منطقه با او گفتگو کرد.

Afghan-President-Ashraf-Ghani-visits-Islamabad

گفتنی است، این نخستین سفر رسمی محمد اشرف غنی رئيس جمهور افغانستان به پاکستان پس از به قدرت رسیدن عمران خان است. روسای دو کشور پیش از این در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در شهر مکه دیدار کرده بودند.