فضای امن برای جوانان در پاکستان

دولت جدید پاکستان در صدد ایجاد فضای امن برای جوانان پاکستانی همراه با تکنالوژی

اخبار ملی

موضوع این سال ” فضای امن برای جوانان ” است که شامل فضای دیجیتالی نیز می شود. افزایش تعداد کاربران تلفن همراه و اینترنت در پاکستان طی سال ها به مردم امکان داد تا درباره مسائل مهم صحبت کنند. آن ها هم اکنون حق برخورداری از فضا های آنلاین را دارند. اما در کنار آن، آزار و اذیت دیجیتال و قلدری به عنوان مسائل جدی مطرح شده است، هدف قرار دادن جوانان در میان دیگران از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فعال حقوق بشر حمزه بلوچ یکی از قربانیان تهدید اینترنتی و آزار و اذیت آنلاین است.  او می گوید: “شما در معرض آسیب دیدگی قرار می گیرید. او معتقد است که دولت جدید باید اقدامات جدی در جهت ایجاد فضای دیجیتال امن تر برای جوانان انجام دهد.

اگر چه فضا های آنلاین سرنوشت بسیاری از چهره های مختلف مانند “چایوالا” ارشد، طاهر شاه، “چشم به چشم” خواننده یا سید شفات علی کمدی را تغییر داده است، اما دیگران با خشم، آزار و تهدید مواجه شده اند. یکی دیگر از پرونده های قائد بلوچی بود که به زودی پس از تبدیل شدن به یکی از مشهورترین رسانه های اجتماعی برادرش کشته شد.

ناگات پدر، بنیانگذار و مدیر اجرایی بنیاد حقوق دیجیتال در موضوع ” فضای امن برای جوانان ” اظهار داشت که وی معتقد است که دولت جدید نیازمند اجرای قوانینی است که در حال حاضر در حال اجرا هستند و بدون تبعیض علیه مجرمان اقدام می کنند. آن ها [احزاب سیاسی] باید بسیاری از مسائل را که خودشان توسعه داده اند، لغو کنند. این یک کار دشوار است، اما آن ها باید بر خلاف فرهنگی که خودشان تاسیس کرده اند، بروند.

فضای امن برای جوانان 1فضای امن برای جوانان پاکستانی

آن ها باید کار های زیادی را در زمینه سواد دیجیتالی انجام دهند و این باید از مدارس شروع شود. “

دولت باید در مورد فضای امن دیجیتال در پاکستان اقدام کند.

یکی از افراد بلند پایه اظهار داشت که سایر احزاب به دنبال تیم های دیجیتالی خود بودند و تیم های دیجیتال خود را تشکیل می دادند، اما همه آن ها محدود به گسترش پیام های سیاسی خود نبودند. در عوض، برخی از طرفداران و پیروان یک “فرهنگ آنلاین سمی” را آغاز کردند که در آن آن ها می خواستند به هر طریق مورد توجه واقع شوند، از طریق سوء استفاده یا استفاده از سخنان نفرت انگیز علیه انتقادات. وی همچنین گفت: “فضای مورد استفاده برای سود سمی بوده و در حال حاضر شما انواع تهدیدات را در صورت انتقاد از آن ها دریافت می کنید.”

از اینرو دولت کنونی باید در جهت ایجاد فضای امن اینترنتی برای جوانان اقدامات لازم را انجام دهد.

کلمه کلیدی: فضای دیجیتال ، پاکستان، فضای مجازی، امنیت

به چاپ رسیده در Express Tribune