آثار باستانی 2000 ساله در پیشاور

باستان شناسان آثار باستانی 2000 ساله در پیشاور کشف کردند

گردشگری

باستان شناسان در ایالت خیبر پختونخوا پاکستان آثار باستانی 2000 ساله متشکل از فلزات باستانی و کارگاه تولیدات وسایل باستانی را از محله هیت آباد (Hayatabad) پیشاور کشف کرده اند.

گروه مطالعات باستان شناسی دانشگاه پیشاور با همکاری گروه تحقیقاتی K-P طی سه سال گذشته حفاری جایگاه های فاز  هیت آباد (Hayatabad) انجام داده است و آثار باستانی 2000 ساله را در شهر پیشاور کشف کرده اند.

ین در سمت چپ اصلی ترخام جاده درست قبل از منطقه صنعتی هیت آباد قرار دارد. این سایت شامل یک تپه کم حجم قابل توجه است که در حال حاضر پس از ساخت و ساز مدرن به یک منطقه بسیار کوچک تبدیل شده است.

حفاری های اخیر، سازه های سنگی و گلدان آجر و مکان های سوخته دایره ای (کوره ها) را در بر داشت. دیوارها مستقیما به هم متصل هستند و هم زاویه دارند. مهمترین ویژگی این سایت کشف یک منطقه کارگاه است.

این کارگاه ها معمولا شامل گلدان های سرخ مایل به قرمز بزرگ، کیک های شکل مخروطی، سکوهای سنگی، سنگ های سنگ زنی، تیزکنان سنگ و کوره های دایره ای بودند. این ویژگی ها برای صنایع آهنگر نیز استفاده شده است. سنگ آهن و اشیاء آهن، به ویژه هدایای arrowhead از این کاوش ها گزارش شده است.

آثار باستانی 2000 ساله در پیشاور 2

در میان دیگر یافته ها آثار باستانی 2000 ساله مجسمه های انسان و حیوانی، دانه های سنگ قرمز مایل به قهوه، جواهرات پوستی و شیشه ای بودند.

مجسمه های انسانی معمولا زنانه از سبک باروک هستند، که در شایخان دره (چرساددا) و تاکسیا یافت می شود. بخش هایی از گلدان های شکسته گزارش شده و از پارچه های متوسط ​​تا ضخیم نشان یافت شده است. سرامیک معمولا قرمز به رنگ است، اما چند قطعه خاکستری نیز گزارش شده است.

بخش های بالا برخی از کوزه ها و سایر ظروف به شدت با نقاشی های سیاه و سفید تزئین شده است. به غیر از این، هشت مس سکه ای از لایه های مختلف کشف شد. آن ها هنوز هم دچار خوردگی می شوند و نیاز به مراقبت و حفظ مناسب دارند.

با این حال، طراحی یک گاو نر / شیر در یک مثال قابل مشاهده است که معمولا بر روی سکه های پادشاه Indo-Scythian، Azes  دوم نشان داده شده است. از اینرو، دوره اصلی این جایگاه ها یک قرن قبل از میلاد است، که ممکن است تا قرن اول میلادی و قرن 2 قبل از میلاد قابل گسترش باشد. تاریخچه دوره های دیگر از سکه تأیید می شود، زمانی که آن ها به درستی بررسی و تمیز شوند.

سایر مصنوعات کشف شده از لیست آثار باستانی 2000 ساله شامل ظروف، ابزار و اقلام صنعتی است. باقی مانده ها به قبیله ساتین، که از قرن 2 قبل از میلاد باز می گردد، ردیابی می شوند.

مقامات والیتی این جایگاه را برای بازسازی بررسی می کنند و تصمیم به تبدیل این مکان به یک موزه در آینده گرفته شده است.

کشف تاریخ: مصنوعات 4،000 ساله در نزدیکی خانپور یافت می شود.

در اوایل سال جاری، باستان شناسان چینی، مصنوعاتی را که تا 1700 پیش از میلاد در نزدیکی شهر خانپور بود، کشف کردند. این کشف نشان داد که در این منطقه، تمدن بسیار طولانی قبل از تمدن گاندهارا وجود داشته است.

آثار هنری، از جمله سفالگری، از ابزارهای فلزی باقی مانده و آیتم های سنگی اشاره به پیوند با تمدن هاراپپا و مون جویو – دو گهواره تمدن دره دارند.