نوجوان پاکستانی مبتلا به سرطان

برآورده شدن آرزوی دو دختر نوجوان پاکستانی مبتلا به سرطان توسط ارتش این کشور

اخبار ملی

لاهور: دو دختر نوجوان پاکستانی مبتلا به سرطان که آرزوی داشتند تنها برای یک روز لباس رزم را بر تن کنند و از میهن خود دفاع کنند، توسط فرمانده ارتش پاکستان COAS قمر جواد باجوا به این آرزوی خود دست یافتند.

دو دختر نوجوان پاکستانی که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کردند، به عنوان سربازان افتخاری برای یک روز  در جهت خدمت به وطن خویش انجام وظیفه کردند. این نوجوانان دختر جاوریا آلام (Javeria Alam) 13 ساله و روبا رفیق  (Ruba Rafique) 15 ساله نام داشتند. جاوریا آلام  و روبا رفیق  از طریق فرمانده ارتش، قمر جواد باجوا، با فرمانده سپاه لاهور ملاقات کردند و برای یک روز وظیفه سربازان افتخاری را به عهده داشتند.

آرزوی این دو دختر نوجوان پاکستانی مبتلا به سرطان در روز سه شنبه برآورده شد که دختران لباس ارتش پاکستان را بر تن کردند. در طول روز عملیات، آن ها فرمانده سپاه لاهور، جنرال جنتی مجید احسان را ملاقات کردند. جاوریا آلام  و روبا رفیق  یک حلقه گل را نیز در یادگار شهدا (Yadgar Shuhada) آویختند و نماز را در این بنا به جای آوردند.

آن ها همچنین از موزه ارتش بازدید کردند و در مورد دستاوردهای شگرف ارتش پاکستان در جنگ 1965 اطلاعاتی را کسب نمودند.

در گزارشی دیگر از ژنرال COAS قمر جواد باجوا، ایشان در همان روز تأکید کرد که پاکستان متعهد به دستیابی به صلح و ثبات است.

به گزارش روابط عمومی بین الملل پاکستان (Inter-Services Public Relations) (ISPR)، سران ارتش طی سخنرانی خود در دانشگاه ملی دفاع ملی (NDU) در اسلام آباد سخنانی را ایراد فرمود و در آنجا در چهارمین کنفرانس تحکم پاکستان و انگلیس (Pakistan-UK Stabilisation Conference) شرکت نمود.

در طی سخنرانی ایشان، رئیس ارتش بر وضعیت امنیتی داخلی و خارجی کشور تأکید کرد و چشم انداز خود را از یک صلح پایدار در پاکستان و منطقه ابراز کرد.

ژنرال COAS قمر جواد باجوا همچنین تاکید داشت که پاکستان مصمم به دستیابی به صلح و ثبات است.

او همچنین دور نمای محیط زیست ژئوپلیتیک، چالش های امنیتی و تأثیر کوریدردی اقتصادی چین و پاکستان را در توسعه اقتصادی منطقه مورد تاکید و توجه قرار داد.

بعد از آن، ژنرال پاتریک ساندرز، فرمانده ارشد ارتش انگلیس، جلساتی را با حضور رئیس ارتش NDU  برگزار کردند. در طول جلسه، دو طرف به بررسی مسائل امنیت منطقه ای پرداختند و حول دیگر محور های مربوط به این حوزه بحث و گفتگو هایی را داشتند.