حمایت پاکستان از صلح در منطقه وزیر امور خارجه پاکستان

پاکستان از صلح در منطقه حمایت می کند و آماده مذاکره با هند است: وزیر امور خارجه پاکستان

بین المللی

وزیر امور خارجه با حمایت از رسانه ها در مولتان اظهار داشت، پاکستان از صلح در منطقه حمایت می کند، در حالی که حق دفاع از خود را در مقابل هر نوع تجاوز خارجی دارد. وی گفت که نیروهای مسلح پاکستان ثابت کرده اند که قادر به دفاع از کشور هستند.

به گفته وزیر امور خارجه، تنش های بین دو کشور به دلیل انتخابات آینده در هند افزایش یافته است. وی تاکید کرد که وضعیت پس از رای گیری بهبود خواهد یافت.

وزیر امور خارجه با اشاره به ضرورت حل و فصل اختلافات سیاسی بین دو کشور، از رییس حزب مردم پاکستان (بلاول بوتو زرداری) دعوت کرد تا پیشنهادات مربوط به طرح عملیات ملی (NAP) را ارائه دهد. وی گفت که پیشنهادات تمامی سهامداران، از جمله  PPP، در چارچوب NAP بررسی خواهد شد.

مولتان: شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، روز یکشنبه تأکید کرد که پاکستان آماده است تا از طریق گفتگوی، تمام مسائل را با هند حل و فصل کند تا صلح در منطقه برقرار بماند.

وزیر امور خارجه در ادامه می گوید که مایل به ارائه گزارش جلسات پارلمانی در این باره است. وی اظهار داشت که در حال حاضر به عاصف علی زرداری، رئیس کمیته روابط عمومی حزب کارگران و شهباز شریف، رهبر مخالفان در مجلس ملی و رئیس مجلس ملی اسلامی پاکستان (PML-N)صحبت هایی را انجام داده است.

او تاکید کرد “اجازه دهید ما در مجلس ملاقات کنیم و اگر احساس می کنید اعضای حزب شما همگی شرایط یکسانی ندارند، من آماده ام تا به شما بپیوندم.”  

قریشی اظهار داشت که “در طول سفر اخیر خود به چین، پکن نشان داد که در گذشته از پاکستان حمایت کرده است و همچنان در آینده این کار را ادامه خواهد داد.”

وی همچنین به نقش چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد که تلاش های هند را برای پیشبرد مسائل پیش از کمیته تحریم ها و شورا نفی کند.

وی خاطر نشان کرد که آن ها (چین) در کنار ما ایستاده بودند زمانی که همه چیز به ضرر ما بودوی اظهار داشت که پاکستان و چین یک رابطه تاریخی قوی دارند که در طول سال ها بوده و همچنان در آینده نیز این کار را ادامه خواهند داد.

قریشی بیان کرد که من می خواهم به ملت اطلاع دهم که آن ها به وضوح به ما گفته اند که در گذشته با ما بودند و با ما باقی خواهد ماند. آن ها به نیازهای ما اهمیت می دهند و همچنان به این کار ادامه خواهند داد.