ترویج انواع هنر در جشنواره پاکستان

طرح برنامه فرهنگی هنرمندان برای ترویج انواع هنر پاکستانی در پایتخت فدرال

سبک زندگی

هنرمندانی از شهر های دو قلوی اسلام آباد و راولپندی یک طرح فرهنگی جهت تمرین و ترویج انواع هنر در پایتخت فدرال را مطرح نمودند.

رئیس شورای ملی هنرهای پاکستان (PNCA)، ژنرال جمال شاه، معاون شهردار اسلام آباد، زهشان علی نقوی، هنرمندان معروف از جمله نعیم پاشا، عباس شاه، ناهیدا رازا، ریفت آرا بیاگ، شهلا معزم، زینب عمر، زهرا ساجد، وقار عظیم، خالد زیا سید صدیقی، حنیف خان و یونس کوری در نشست مشترکی که توسط شبکه ارتباطات توسعه  (Devcom-Pakistan)   برگزار شد، شرکت کردند.

در جلسه ای که برای بحث در مورد سیاست های فرهنگی ملی در اوایل امسال تصویب شد، نمایندگان انواع مختلف هنر حول فضای محدود هنر و فرهنگ  به بحث و گفتگو پرداختند.

آن ها از PNCA و شرکت متروپولیتن اسلام آباد (IMC) خواستند تا فضایی رایگان را برای هنرمندان از ژانر های مختلف جهت ترویج چهره فرهنگی فدرال فراهم آورند. هنرمندان از رئیس PNCA خواسته بودند که مجموعه ای از نمایشگاه های هنری را احیا کنند و همچنین فضایی برای فعالیت های تئاتر در اختیار آن ها قرار دهند.

هنرمندان خاطر نشان ساختند که تنها پنج نفر از آن ها بدون ایجاد هر گونه مزاحمتی در محله خود، در گالری های خود، کار می کنند. در عوض، این گالری ها منبع سرمایه گذاری هنری و فرهنگی در پایتخت بودند.

برخی از مأموریت های خارجی و سازمان های بین المللی از مناطق مسکونی نیز فعالیت می کنند. هنرمندان از دادگاه عالی پاکستان خواستند که گالری های هنری را معاف کنند تا بتوانند ترویج انواع هنر از طریق نشان های هنری خود را در مناطق مسکونی بازگردانند.

آشا گفت که گالری های هنری بخشی از خانه های هنرمندان خود هستند.

بنابراين آن ها محل هاي هستند که براي ارتقاء هنر به ويژه ارتقاء هنرمندان جوان و جوان طراحي اند. یک هنرمند ساده گاها نمی تواند اجاره ای را که در مکان های تجاری برای باز کردن یک گالری هنری پرداخت کند. به همین دلیل است که تمامی گالری ها در پایتخت بسته شدند.

شاه از هنرمندان خواست تا کمیته ای تشکیل دهند تا خواسته های خود را برای دیوان عالی و دولت آماده و ارسال کنند. او گفت که PNCA تنها می تواند مجموعه ای از خواسته ها را به مقامات ذیصلاح منتقل کند.  با این حال، وی سهم قابل توجهی از مشارکت جوانان در فعالیت های آینده PNCA را وعده داده است.

نقوی اظهار داشت که IMC هر گونه اقدامات لازم را در جهت ساخت آمفی تئاتر ها و دیگر اماکن فرهنگی را با پشتیبانی کمیته هنرمندان انجام خواهد داد. وی گفت که IMC برای پشتیبانی از برنامه های فرهنگی که توسط هنرمندان طراحی شده است، حمایت خواهد شد. وی همچنین از PNCA خواسته است تا IMC را برای توسعه مراکز فرهنگی در اسلام آباد جهت ترویج انواع هنر حمایت و تسهیل نماید.

بیگ همچنین پیشنهاد کرد که معلمان هنر  در پروژه های مختلف و نمایشگاه های هنری برای کشف استعدادها و مهارت های خود شرکت کنند.