سفیر ژاپن در پاکستان

ژاپن به دنبال ایجاد روابط قوی با پاکستان است: سفیر ژاپن در پاکستان

بین المللی

سفیر ژاپن در پاکستان ماتسودا در حالی که در حال میزبانی 10 دانشجوی پاکستانی بود، در روز شنبه اذعان داشت: «من آرزو می کنم که روابط اقتصادی ما با مشارکت بیشتر بخش عمومی و خصوصی برای سود دو جانبه هر دو کشور ارتقاء دهیم.

دانش آموزان با کمک دولت ژاپن برای کمک به تحصیلات عالی در رشته های مربوطه، بورس تحصیلی MEXT را به دریافت کرده اند. ماتسودا گفت که او با سه هدف به پاکستان آمد، اولین آن تقویت روابط اقتصادی بود.

اسلام آباد: سفیر ژاپن در پاکستان کونینوری ماتسودا، اظهار داشت که او خواستار رابطه اقتصادی قوی میان دو کشور است و علاقمند به ایجاد پایه صادراتی پاکستان، حتی در مقابله با چالش ها، برای برآورده ساختن آن است.

او تمایل خود برای افزایش بیشتر تجارت بین دو کشور با دخالت بخش های عمومی و خصوصی برای روابط  تجاری پایدار ابراز کرد.  به همین منظور ژاپن مایل بود با پاکستان همکاری کند تا رقابت و تنوعصادرات خود را،  علاوه بر تقویت بخش تولیدی، افزایش دهد.

با این حال ماتسودا، به چالش های متعددی اشاره کرد و گفت که نیاز به همکاری برای ایجاد بخش های صادراتی پاکستان، به ویژه کشاورزی، پارچه و صنعت خودرو وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد که پاکستان به علت جمعیت وسیع و موقعیت ایده آل جغرافیایی آن در آسیای مرکزی و خاورمیانه، بازار سود آور برای سرمایه گذاران خارجی خواهد بود و مایل بود که سرمایه گذاران ژاپنی بیشتری را به این کشور جذب کند.

سفیر اظهار داشت: “ما باید بازار داخلی و صنایع را بهبود بخشیم تا پاکستان به پایه صادراتی بزرگی تبدیل شود.”

ماتسودا، که اخیرا به پاکستان آمده است، گفت که ژاپن مایل است که گفتگوی سیاسی قویتری با پاکستان داشته باشد و دوست دارد رابطه ی قویتری را در بین دانشگاه های دو کشور شاهد باشد.
سفیر اظهار داشت که پاکستان یک کشور مهم منطقه بوده و منتظر ملاقات شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه با ژاپن در آینده نزدیک است.
 

سفیر ژاپن اظهار داشت که کشورش علاقه مند است روابط با پاکستان را در زمینه های ورزشی، فرهنگی و آموزشی افزایش دهد. او به میزبانی بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 اشاره کرد و گفت که کشورش منتظر استقبال از ورزشکاران پاکستانی در ژاپن، به ویژه تیم های کریکت پاکستان است.

آقای ماتسودا گفت: “چندین تیم کریکت در ژاپن وجود دارد و در ماه ژوئن 2019 میزبان رقابت های جام جهانی کریکت زیر 19 ساله ICC خواهد بود.”

سفیر ژاپن، با 37 سال فعالیت در زمینه خدمات خارجی، برای نخستین بار به پاکستان آمده است و مصمم است که رابطه بین دو کشور را تقویت کند.