موزه تخصصی هنر پاکستان

نخستین موزه تخصصی هنر پاکستان که جهت ترویج هنر مدرن اختصاص داده شده، افتتاح می شود

اخبار ملی

موزه تخصصی هنر توسط سهر تارین، یک هنرمند پرشور و کارآفرین، که دارای مدرک کارشناسی ارشد از سنت مارتینز مرکزی لندن است،  با تمرکز ویژه بر هنر، تأسیس شده است. این نخستین نمایشگاه با سرپرستی ایشان است که متشکل از برخی بازیگران اصلی جهان هنر است.

این، گذر لحظه ای و منحصر به فرد به دوره ی زیبایی شناسی هنر پاکستان است. این نمایش تلاش می کند تا جلوه های جدیدی را در هنر بازتاب کند. به طور انتقادی تجزیه و تحلیل طبیعت اجتماعی و سیاسی مدرن را متحول می کند. این فراتر از حاشیه و جریان اصلی است، ارائه ای از بیان فرهنگی است که تلاش می کند تا از طریق گروه گوناگون از هنرمندان و به شیوه گفتمان از طریق شکستن مرزها، هنجارهای طبیعی را به چالش بکشند، و فراتر از دگرگونی های کنونی باشند.

در حال حاضر وجود یک گالری هنری حرفه ای مستقل که صرفا به آثار هنری معاصر اختصاص داده شده است، در جایگاهی به نام کومو (Como) قرار دارد.

این یک فضای غیر تجاری است، همراه با ارائه های طولانی مدت، که نشان دهنده روند تکاملی و روش های غیر قابل انکار در نشان دادن شکاف های موجود در هنر است.

در حالی که نمایشگاه هنر معاصر، روابط بین هنر و جامعه را نشان می دهد، این آثار توانایی انتقال احساسات، نه تنها در یک زمینه اجتماعی را ایجاد می کنند، بلکه گفتگویی را در رابطه با آثار هنری و مخاطب ایجاد می کنند.

توجه به یک اثر هنری، شما را به فرهنگ فعلی موجود در محیط اطراف تان ارتباط می دهد، تا از ابعاد جدیدتر برای درک جهان، با تأثیر عمیقی بر دانش و درک خود استفاده کنید. هدف از آن، پذیرش و تحمل اختلافات سلیقه موجود در جامعه به طور گسترده است.

این اولین موزه تخصصی هنر پاکستان است که به حفظ و ارتقاء هنر معاصر و مدرن اختصاص یافته است.

نمایش توسط مفهوم پارادوکسی “یک” الهام گرفته شده است – آغاز، اول و تنها .یک واحد جهانی یکتایی که می تواند مفهوم الهی را حفظ کند، “یکی” در واقع یک پارادوکس محدود و بی نهایت است.

این آغاز، پایان و همه چیز نهفته در میان آن است. با استفاده از آثار رشید ران، ریشام سید، علی کازیم، نایزا خان، سلمان ترور و صبا خان، کمو (Como) معرفی مقدماتی هنر معاصر را برای مخاطبان پاکستانی انجام داده است.