رئیس جمهور پاکستان دکتر عارف علوی

رئیس جمهور پاکستان دکتر عارف علوی: پاکستان یک واقعیت است و هند باید آن را بپذیرد

اخبار ملی

اسلام آباد: رئیس جمهور پاکستان عارف علوی، روز شنبه طی سخنرایی اظهار داشت که پاکستان یک واقعیت است و هند باید این واقعیت را قبول کند.

رئیس جمهور پاکستان با اشاره به برگزاری رژه نظامی مشترک در پاکستان در اسلام آباد، گفت: “23 مارس نقطه عطفی در تاریخ ملی ما است که مسلمانان شبه قاره برای آزاد سازی شان از طریق قطعنامه پاکستان تلاش کردند.”

دکتر عارف علوی اظهار داشت: “این استقلال قربانی زیادی داشته است. ما در جنگ علیه تروریست ها جان  و مال خود را از دست دادیم و دچار مشکلات اقتصادی شده ایم، اما امروز پاکستان به یک اقتصاد آینده دار تبدیل شده است.”

دکتر عارف علوی بیان کرد که “حاکمیت پاکستان در گذشته به چالش کشیده شده است و جنگ هایی بر ما تحمیل شده است”، اما این کشور با آن ها مبارزه کرده و در مقابل آن ها با قدرت ایستادگی نموده است.

وی همچنین اظهار داشت: “پاکستان به حاکمیت تمامی کشورها احترام می گذارد و آرزوی آرامش  و صلح را برای جهان و جهانیان دارد، اما میل ما برای ایجاد صلح نباید با عنوان نشانه ای از ضعف در نظر گرفته شود.”

رییس جمهور اظهار داشت: “پاکستان واقعیت دارد و هند باید واقعیت ها را بپذیرد. ادامه درگیری ها برای منطقه بسیار خطرناک خواهد بود.” وی به این نکته اشاره داشتند که “به جای جنگ، ما باید بر روی سلامتی، آموزش و اشتغال تمرکز کنیم. جنگ واقعی ما علیه بیکاری و فقر است.”

عارف علوی افزود، “ما حق داشتیم به تجاوز هند پاسخ دهیم. از طریق برنامه عملی ما به صورت فوری و موثر به هند پاسخ دادیم.”

وی همچنین تأکید کرد “ما به دقت به دشمن پاسخ دادیم،”.

رئيس جمهور اظهار داشت: “به عنوان یک کشور دموکراتیک، پاکستان به گفت و گو اعتقاد دارد.”

“نگرش هندوها غیر مسئولانه بود.”  هند پس از حمله پلولما پاکستان را بدون هیچ مدرکی مورد انتقاد قرار داد. هند قوانین بین المللی را زیر پا گذاشت و فضای هوایی پاکستان را نقض کرد.

عارف علوی همچنین تاکید کرد، “ما یک ملت صلح آمیز هستیم، اما می دانیم که چگونه از خودمان دفاع کنیم”.
وی افزود: “تروریست بزرگترین تهدید برای صلح در جهان است. صلح در افغانستان برای صلح ابدی در پاکستان ضروری است.”

رئیس جمهور پاکستان همچنین گفت که مشارکت نمایندگان کشورهای دوست پاکستان از جمله عربستان سعودی، چین، ترکیه، آذربایجان، بحرین و سریلانکا، بر ارادۀ رژه نظامی امروز، افزوده است و این نشان دهنده دوستی ما با این کشورها است.