Foreign travel bloggers IN PAKISTAN

چگونه شعار پاکستان؛ مقصد سفر من تحقق می یابد: مروری بر وضعیت گردشگری در پاکستان

بلاگ, پاکستان؛ مقصد سفر من, گردشگری

بخش گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین بخش های اقتصادی در جهان محسوب می شود.

گردشگری به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های اقتصادی در بسیاری از اقتصاد های توسعه یافته در جهان به شمار می آید. چراکه فرصت هایی ویژه ای را در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد ارز خارجی کشور ارائه می نماید.

پاکستان کشوری با طبیعت و فرهنگ استثنائی ویژه گردشگران

پاکستان به برخی از قدیمی ترین تمدن های جهان یعنی Mehrgarh، Gandhara  و دره Indus Mohenjo-Daro  و Harappa معروف است. این کشور همچنین دارای جاذبه های بالقوه غنی گردشگری است که از رشته کوه های کاراکورام / هندیوکوش قدرتمند در شمال تا دریای گسترده ای از رودخانه ایندوس در جنوب گسترش می یابد.

-High_Asia_Mountain_Ranges.

رود سند یا ایندوس طولانی‌ترین و پرآب‌ترین رود پاکستان و یکی از سه رود بزرگ شبه قاره هند است و دو رود دیگر رود گنگ و براهما پوترا هستند. این رود از فلات تبت سرچشمه گرفته و پس از عبور از منطقه جاموو کشمیر، گلگیت و بلتستان بخش میانی پاکستان پیموده و از کنار بندر کراچی گذشته به دریای عرب می ریزد.

Indus at Skardu

رود های پاکستان: القا کننده و نگهدارنده تمدن ها در پاکستان

همچنین گیاه و جانوران غنی و گوناگون بخشی از اکوسیستم گردشگری پاکستان هستند.

pakistan ecosystem

به عنوان مثال، گیلگت بلتستان یکی از زیباترین مناطق جهان از لحاظ جغرافیایی و زیبایی است. در این منطقه سه مورد از ​​قدرتمند ترین کوه های جهان وجود دارد: کاراکورام، هندیوکوش و هیمالیا. این رشته کوه ها، بهشتی را ​​برای كوهنوردان، مسافرین و ماهیگیران می سازد. علاوه بر قله های بسیار مرتفع 8000 متری در این رشته کوه های قرون وسطایی، مراتع آلپی، دشت های گسترده، بیابان بزرگ، خط ساحلی و تالاب جزو دیگر زیبایی های پاکستان نیز هستند.

karakoram-in-gilgit-pakistan

رشته کوه های پاکستان: جزئی از بلند ترین کوه های جهان

همگام با گردشگری ماجراجویانه و گردشگری باستان شناسی، پاکستان جاذبه های گردشگری مذهبی و فرهنگی را نیز ارائه می دهد. این کشور جاذبه های زیادی برای مردم هندو، بودیسم و ​​سیک دارد. گوردوآارس در نانکانا صاحب و حسن ابدال جذابیت بسیاری برای سیک ها در سرتاسر جهان دارد.

pakistan-religion-tourism

صدور حداکثر تعداد ویزا برای زائران سیک برای شرکت در جشن بیساکی و خالصا

چالش های رونق گردشگری در پاکستان

همانطور که گفته شد پاکستان با وجود تاریخ غنی، میراث ارزشمند، مناظر چشمگیر و تنوع فرهنگی منحصر به فرد خود قابلیت جذب تعداد زیادی از گردشگران بین المللی را دارد.

Pakistan-the-Art-and-Culture-Heaven

یکی از موانع کلیدی در تحقق گردشگری آن جریان دائمی گزارش های رسانه های غربی در مورد پاکستان و کمبود اطلاعات در مورد پتانسیل جاذبه های گردشگری آن است.

با این حال دولت پاکستان در سال های اخیر سیاست های ویژه ای را در جهت رفع این موانع و رونق صنعت گردشگری در این کشور اخذ نموده است. به نحوی که بر اساس آمار شورای جهانی سفر و گردشگری، سهم مستقیم سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی پاکستان در سال 2016، 7.6 میلیارد دلار بود که 2.7 درصد کل تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد. انتظار می رود تا سال 2025، بخش گردشگری 1 تریلیون روپیه، معادل تقریبی 10 میلیارد دلار به اقتصاد پاکستان کمک کند.

foreign-turist-in-pakistan

افزایش تعداد گردشگران خارجی در پاکستان با برگشت امنیت پاکستان

با توجه به رشد فزاینده در توسعه صنعت گردشگری پاکستان، دولت کنونی، سیاست ویزای متمایزی را جهت ورود گردشگران  به کشور اعلام کرده است.

E-visa-policy in pakistan

هدف دولت جدید پاکستان در تجدید نظر سیاست ویزای پاکستان

علاوه بر این، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) تصویب کرد که اپراتورهای تور مجاز به تشکیل گروه های توریستی در پاکستان هستند.

اقدام مثبت دیگر دولت پاکستان در بخش گردشگری، تغییر سیاست های محدودکننده قبلی در حرکت گردشگران در مناطق گیلگیت-بلتستان و آزاد جمعه و کشمیر می باشد.

حرکت رو به رشد جریان گردشگری در پاکستان

با افزایش تلاش های دولت، نمایه سازی پاکستان در بخش گردشگری جهانی در سازمان های رسانه ای در حال گسترش است.

british Backpacker society

پاکستان جدابترین مکان جهت گردشگری در 2019

به عنوان مثال مجله معتبر فوربس، شرکت جهانی رسانه ها، انجمن Backpacker بریتانیا، مسافران انفرادی و یا وبلاگ نویسان، همه در به اتفاق آرا به این باور هستند پاکستان قدرت تبدیل سریع به یک قطب گردشگری از طریق تغییر وضعیت ژئو استراتژیک، بهبود در محیط امنیت داخلی و مهمتر از  همه تسهیل سیاست ویزای گردشگران را دارا است.

پاکستان یکی از برترین مقاصد گردشگری در دنیا : انجمن بریتانیایی Backpacker

گردشگر کانادایی در پاکستان وضعیت امنیت در این کشور را مطلوب می خواند

دختر لهستانی Eva Zu Beck در فیلم مستند خود از خاطرات سفرش به پاکستان می گوید

افزایش سریع فعالیت های اقتصادی، بویژه در کریدوراقتصادی چین و پاکستان (CPEC)، و نیز افزایش علاقه جهان به سرمایه گذاری در این کشور، تاثیر قابل توجهی بر صنعت گردشگری در پاکستان داشته است.

بدین ترتیب بر اساس رتبه بندی در بین مشاهدات مثبت سازمان های مختلف و مسافران خارجی، پاکستان اینفو به شما این اطمینان را می دهد که پاکستان در سال های آینده به عنوان یک مقصد گردشگری بین المللی پدیدار خواهد شد.

پس شعار پاکستان؛ مقصد سفر من را به خاطر بسپارید…

 

One thought on “چگونه شعار پاکستان؛ مقصد سفر من تحقق می یابد: مروری بر وضعیت گردشگری در پاکستان

Comments are closed.