tajikistan flight to pakistan

تاجیکستان مایل به پرواز های مستقیم به پاکستان است

بین المللی

سفیر تاجیکستان در پاکستان اظهار داشته است که تاجیکستان مایل است عملیات مستقیم پرواز با پاکستان را به منظور بهره برداری از پتانسیل گردشگری بین دو کشور آغاز کند.

جانونوف در یک رویداد در وزارت امور خارجه اعلام کرده بود: «از سرگیری پروازهای کمتر از یک ساعت زمان می تواند به دو کشور کمک کند تا روابط مردم خود را تقویت کنند.

سفیر همچنین اظهار داشت که فرودگاه تاجیکستان برای از سر گیری عملیات پرواز به اداره هواپیمایی کشوری پاکستان (CAA) مذاکره کرده است.

tajikistan embassy in pakistan

او گفت که علاوه بر ارتقاء گردشگری، ارتباط مستقیم بین پاکستان و تاجیکستان نیز به تقویت روابط اقتصادی دو جانبه کمک می کند.
وی پیشتر اشاره کرد که کشورش دو بار در هفته پرواز مستقیم بین دوشنبه و لاهور را در سال 2016 آغاز کرده و متاسفانه این عملیات به حالت تعلیق درآمده است.

Lahore-Dushanbe fligh

آشنایی با کشور تاجیکستان

تاجیکستان، یک کشور کوهستانی و محصور در آسیای مرکزی با مساحت 143،100 کیلومتر مربع (55،300 کیلومتر مربع) و جمعیتی از 8.7 میلیون نفر تا سال 2016 است. از طرف افغانستان به جنوب، ازبکستان به غرب، قرقیزستان به شمال و چین به شرق مرز دارد. مهاجران سنتی مردم تاجیکستان شامل تاجیکستان و بخش هایی از افغانستان و ازبکستان هستند.

tajikistan

قلمروی که در حال حاضر تاجیکستان را تشکیل می داد، قبلا به چندین فرهنگ باستانی اقامت داشت، از جمله شهر سرزام از نوسنگی و عصر برنز، و بعدها به پادشاهی هایی که توسط مردم مذاهب مختلف و فرهنگ ها حکومت می کردند، از جمله تمدن اوکسوس، فرهنگ اندرونووو، بودیسم، مسیحیت نستوریان، زرتشتی، مانوی و اسلام.

tajikistan people

این منطقه توسط امپراتوری ها و سلسله های متعدد، از جمله امپراتوری هخامنشی، امپراتوری ساسانی، امپراتوری هفاتالیت، امپراتوری سامانی، امپراطوری مغول، سلسله تیموری، امپراتوری روسیه، و سپس اتحادیه جماهیر شوروی حکومت شده است.

در تاریخ 9 سپتامبر 1991، هنگامی که اتحاد شوروی سقوط کرد، تاجیکستان به یک کشور مستقل تبدیل شد. یک جنگ داخلی تقریبا بلافاصله بعد از استقلال، که از سال 1992 تا 1997 ادامه داشت، صورت گرفت. از زمان پایان جنگ، ثبات سیاسی جدید ایجاد شده و کمک های خارجی باعث رشد اقتصاد کشور شده است.

tajikistan in 1921

اکثریت 8.7 میلیون نفر از مردم این کشور متعلق به گروه قومی تاجیک هستند که به زبان تاجیکی (گویش فارسی) صحبت می کنند. در حالی که دولت از لحاظ قانون اساسی سکولار است، 98 درصد از مردم مسلمان هستند. در منطقه Gorno-Badakhshan، علیرغم جمعیت اندک، تنوع زبانی زیادی وجود دارد که روسانی، شگنی، اشخاصی، واخچی و تاجیک برخی از زبانهای مورد نظر هستند.

تاجیکستان عضو سازمان ملل متحد، کشورهای مستقل مشترک المنافع، OSCE، OIC، ECO،  SCO و CSTO و همچنین یک همکار ناتو است.