سرباز ربوده شده ایرانی در نقطه صفر مرزی

نجات چهار سرباز ربوده شده ایرانی توسط نیروهای امنیتی پاکستان

بین المللی

روابط عمومی (ISPR)  در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی کشور پاکستان در روز چهارشنبه موفق به نجات چهار سرباز ربوده شده ایرانی را پس از مبارزه و مقابله با تروریست هایی که متعلق به یک سازمان ممنوعه بودند، شدند.

روالپیندی (RAWALPINDI): نیروهای امنیتی پاکستان چهار سرباز ربوده شده ایرانی را نجات دادند.

رسانه ای از جناح ارتش اظهار داشت که نیروها، عملیات اطلاعاتی (IBO) را در اموری (Amor) در ناحیه چاگی بلوچستان، حدود سه تا چهار کیلومتری مرز پاکستان و افغانستان انجام داده اند.

گفته می شود که “تروریست های سازمان ممنوعه همزمان با ربودن سربازان ایرانی، از افغانستان وارد پاکستان شده اند.”

این خبرگذاری همچنین افزود “پس از مقابله و مبارزه، چهار سرباز ایرانی از طریق گذرگاه رهایی یافتند”.

 

طی بیانیه ای ISPR اعلام داشت که  سربازان ربوده شده ایرانی به مقامات مسئول  ایرانی تحویل داده شدند.

حداقل 12 نفر از پرسنل امنیتی ایران، از جمله اعضای سپاه پاسداران، در سال گذشته در ماه اکتبر در مرز با پاکستان ربوده شده بودند. پنج نفر از آن ها یک ماه پس از ربودن نجات یافته و آزاد شدند.

در واقع، در ماه نوامبر سال 2018، نیروهای امنیتی پاکستان پنج تن از 12 مرزبان ایران را که از منطقه لولکند در نزدیکی مرز پاکستان و ایران ربوده شده بودند، را باز پس گرفتند. پرسنل امنیتی ایران از جمله اعضای سپاه پاسداران در روز 16 اکتبر سال گذشته، در حین ماموریت در منطقه میریروه نزدیک مرز با استان بلوچستان پاکستان، توسط ستیزه جویان ربوده شدند.

بعدها، دولت ایران خواستار کمک های نیرو های پاکستانی جهت یافتن و بازپس گرفتن نیرو های خود شد.
اداره امور خارجه پاکستان متعهد شده بود تا تمامی تلاش خود را برای یافتن پرسنل امنیتی گم شده ایرانی ارائه دهد.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، آقای بهرام قاسمی، در بیانیه ای در تهران، اذعان داشت که ایران و پاکستان برای مبارزه با پدیده های شوم تروریستی و ادامه همکاری های اطلاعاتی و امنیتی، همواره هم پیمان خواهند بود.

گفته شده است که یک گروه وابسته به القاعده به نام جیش العدل مسئولیت حمله را بر عهده گرفت.

لازم به یاد آوری است که نیروهای نظامی پاکستان از نظر پرسنل نظامی بسیار فعال هستند. این نیرو، بزرگترین نیرو نظامی در میان کشور های مسلمان، ششمین نیرو نظامی کشور در جهان محسوب می گردد. نیروهای مسلح شامل سه شاخه اصلی خدمات – ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی – همراه با تعدادی از نیرو های شبه نظامی و نیروی بخش برنامه های استراتژیک است.