پسر راننده اتوبوس پاکستان در لیست نامزد های پیشنهادی به عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا

بین المللی

سجاد جاوید، یکی از پیشگامان پیشرو و تنها مهاجری است که نامش در لیست نامزد های پیشنهادی به عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا قرار دارد. وی اهل کشور پاکستان است.

نخست وزیر بریتانیا، ترسا مه (Theresa May)، پس از روبرو شدن با شکست دیگری در قرارداد Brexit، دوباره به وضعیت بحرانی خود در این پست رسیده است. این ممکن است آخرین تلاش های ترسا مه (Theresa May) به عنوان نخست وزیر بریتانیا باشد.

پس از خروج احتمالی او، یک لیست از طرفداران بالقوه حزب محافظه کار که می توانند جایگزین ترسا به عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا شوند، وجود دارد.

سجاد جاوید پاکستانی؛ تنها مهاجر در لیست پیشنهادی نخست وزیر جدید بریتانیا

سجاد جاوید یک سرمایه گذار 49 ساله می باشد و یکی از معتبرترین افراد است که اگر جایگزین ترسا شود، سرانجام موفقی در انتظار بریتانیا خواهد بود.

پدر او، آقای عبدالغنی جاوید، در اوایل دهه 60 میلادی از پاکستان به انگلستان رفت. در این کشور ایشان به عنوان یک راننده اتوبوس فعالیت می کرد.

خلاصه ای از زندگی سیاست مدار مهاجر پاکستانی

سجاد جاوید در سال 2010 به عنوان یک نماینده مجلس از Bromsgrove (Worcestershire) وارد سیاست شد. سپس در سال 2012 با جورج اسبرن  (George Osborne)، معاون رئیس جمهور، به عنوان وزیر خزانه داری فعالیت کرد.

این سیاست مدار مهاجر پاکستانی، نخستین پست کابینه خود را در سال 2014 به عنوان دبیر دولتی فرهنگ، رسانه ها و ورزش به دست آورد.

بعد از اولین بحران بزرگ Brexit ، سجاد جاوید به عنوان وزیر کشور در ماه آوریل سال گذشته منصوب گردیده است. او موفقیت ها و احترام های متعددی را در پست خود بدست آورد. شاید همین امر باعث شد نام او در میان کاندیدا های پیشرو در موقعیت نخست وزیر جدید بریتانیا قرار گیرد.

دیگر کاندیدا های پیشنهادی برای پست نخست وزیر جدید بریتانیا عبارتند از وزیر امور خارجه، بورسی جانسون (Boris Johnson)، رهبر مجلس عوام آندره لیدزوم (Andrea Leadsom)، وزیر محیط زیست مایکل گاو (Michael Gove)، وزیر خارجه جرمی هانت (Jeremy Hunt) و وزیر دادگستری سابق دونیک راب (Dominic Raab) می باشد.