تلاش مرکز توسعه سرمایه گذاری (Capital Development Authority) (CDA) جهت ارتقاء پارک های اسلام آباد

اخبار ملی

آژانس مدنی عالی رتبه پایتخت فدرال تصمیم گرفته است تا سال 2022 تحت پروژه “پاکیزگی و سرسبزی”  (Clean and Green)، پارک های اسلام آباد را به استاندارد های مرتبط با پارک های مدرن ارتقا دهد.امیر علی احمد، رییس کمیسیون اصلی حوزه سرمایه گذاری اسلام آباد (ICT)  (Islamabad Capital Territory) و رئیس مرکز توسعه سرمایه گذاری (Capital Development Authority (CDA)، خبر ارتقا پارک های اسلام آباد در سی و هفتمین مراسم افتتاح نمایشگاه گل ها و پرندگان سالانه 2019 در باغ رز و جاسمین را اعلام کرد.
این نمایشگاه در همکاری با انجمن باغبانی و مرکز توسعه سرمایه گذاری (Capital Development Authority) (CDA) سازماندهی و برگزار شده است.

امیر علی احمد بیان کرد که اسلام آباد یکی از زیباترین شهر های جهان است. وی اظهار داشت که برای حفظ آن، دولت و مردم محلی نیز باید با هم متحد شوند و هر کس به نو به خود ایفای نقش و همکاری کند.

پاکستان مقصد سفر من؛ اسلام آباد دومین پایتخت زیبای جهان و مکانی مناسب جهت علاقمندان حرفه عکاسی

حفاظت از پارک های اسلام آباد به عنوان یکی از زیباترین شهر جهان

امیر علی احمد اظهار داشت که “مردم باید از درختان شهر، همانند  نام خانوادگی، والدین، فرزندان، اعضای خانواده خود حفاظت کنند تا محیط زیست بتواند لذت بخش تر باشد”.

امیر علی احمد همچنین اظهار داشت که مفهوم و ایده های جدید برای زیبایی شناسی به منظور زیبا سازی  شهر به صورت نوآورانه باید مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، وی افزود که مفهوم باغبانی در شهر مورد حمایت قرار می گیرد، زیرا فضای کمتری نیاز دارد.

علاوه بر این، وی اعلام داشت که با همکاری متقابل ادارات مختلف، یک نهال کردن درختچه در شهر تحت برنامه پاک سازی و سر سبزی پاکستان که در آن دانش آموزان مدرسه و دانشجویان دانشگاه نیز شرکت می کنند، انجام خواهد شد.

جوایزی نیز به بخش هایی با هزینه های از پیش اختصاص داده شده، تعلق خواهد گرفت که آن بخش بیشترین تلاش ها را انجام داده است.

علاوه بر این، هماهنگی های لازم به منظور حفاظت و افزایش پوشش سبز شهر صورت گرفته است.
جود اقبال، دبیر کل سازمان اسلامی اسلام آباد، اعلام داشت که هر ساله نمایشگاه گل ها و گیاهان، پرندگان، درختان و محصولات گیاهی به گونه ای انجام می شود که مردم محلی بتوانند نسبت به تعاملات سالم هشیارو آگاه شوند