راحت فتح علی خان در آکسفورد

افتخاری دیگر برای پاکستان: دریافت مدرک دکتری افتخاری در زمینه موسیقی توسط راحت فتح علی خان از دانشگاه آکسفورد

سبک زندگی

لندن: راحت فتح علی خان خواننده پاکستانی، اظهار داشت که موفق به دریافت مدرک افتخاری از دانشگاه مشهور آکسفورد گردیده است. وی اعلام کرد که مدرک افتخاری دانشگاهی از دانشگاه آکسفورد را در تاریخ 26 ژوئن دریافت خواهد کرد.

راحت فتح علی خان بیان کرد: “دریافت این درجه یک افتخار برای من، خانواده ام و پاکستان است.” این ستاره بین المللی موسیقی، درجه دکترا موسیقی خود را طی مراسمی که در این تابستان برگزار خواهد شد، دریافت خواهد کرد.

خان اعلام کرد: “این یک افتخار باور نکردنی است که توسط دانشگاه آکسفورد، موسسه آموزشی معروف در جهان شناخته شده است. 26 ژوئن برای من، خانواده ام و هر کس که با من در این سفر خواهد بود، روزی به یاد ماندنی و بسیار ویژه خواهد بود”.

وی همچنین  افزود: “من افتخار می کنم که موسیقی های من تمام گوشه های جهان را لمس کرده است و می خواهم از دانشگاه آکسفورد تشکر کنم که این افتخار را نصیب من کرد و کار من را به این طریق به همه جهانیان معرفی می کند.”

سلمان احمد، مدیر برنامه های خان، در بیانیه ای اظهار داشت: “ما بسیار خوشحال هستیم که این خبر فوق العاده را با جهان به اشتراک بگذاریم. استاد رحمت فاتح علی خان متعهد به موسیقی صوفی و ​​قوالی است که کار و زندگی او بوده است و با افتخار از دانشگاه آکسفورد به رسمیت شناخته شده است.ایشان داری شخصیتی بسیار ویژه ای است، همچنین همه کسانی که از او حمایت کرده اند و به این افتخار آفرینی و ایحاد یک میراث موسیقی کمک می کنند، سپاس گزاریم.“.

قبلا، دانشگاه آکسفورد کار خان را با نامیدن یکی از سالن های معتبر موسیقی خود پس از maestro معرفی کرده بود. او باعث افتخار یک خانواده دارای تاریخ فرهنگی غنی در موسیقی است و میراثی را شامل می شود که بیش از 600 سال در فولکلور موسیقی صوفی و ​​قلعه می باشد. این سبک در ابتدا به وسیله یوستاد نصرت فاطمه علی خان، عمو خان، در فرهنگ پاپ مدرن شناخته شده است.

در سال های اخیر، خان موفق به کسب جایزه های متعددی شناخته شده ای در سراسر جهان شده است که برای خانواده سلطنتی بریتانیا در کاخ باکینگهام در مراسم جایزه صلح نوبل نواخته شده است و بیش از 1 میلیارد بازدید از فیلم های موسیقی او به دست آمده است.