ارتقاء ارتباطات مردمی بین پاکستان و مالزی

ارتقاء ارتباطات مردمی و تشویق گردشگری بین پاکستان و مالزی نیاز امروز است: مهاتیر محمد

کارآفرینی

اسلام آباد: در گزارش منتشر شده از خبرگزاری رسمی وزارت امور خارجه، دیدار دکتر مهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی، پس از سه روز به پایان رسید. پاکستان و مالزی اظهار داشتند که گفت و گو تنها راه پیشروی برای اطمینان از صلح و ثبات در منطقه و حل و فصل مسائل اساسی است. ایشان تاکید بر ارتقاء ارتباطات مردمی و تشویق گردشگری بین پاکستان و مالزی داشتند.

نخست وزیر مالزی در پایان دیدار سه روزه خود در پاکستان ضمن تشکر از مهمان نوازی نخست وزیر پاکستان از ایشان به گرمی خداحافظی کرد.  نخست وزیر عمران خان نیز در پایگاه هوایی نور با ایشان خداحافطی نمود..

در جریان این دیدار، “هر دو طرف نگرانی هایی را در رابطه با موج رو به رشد اسلام هراسی اظهار داشتند. همچنین ایشان جنایات و نقض حقوق بشر علیه مسلمانان در سراسر جهان را محکوم کردند.”

دکتر محمد و نخست وزیر پاکستان، چشم انداز روابط  تجاری و اقتصادی را بررسی کردند و خواستار گسترش این روابط بین دو کشور شدند. عمران خان همچنین به همتای مالزیایی خود در مورد نقض گسترده حقوق بشر در کشمیر اشغال شده توسط هند خبر داد.

وزارت امور خارجه گفت، “این دو طرف به منظور تصویب توافقنامه لغو موقت شرایط ویزا برای افراد دیپلماتیک و دارای پاسپورت رسمی که اخیرا بین دو کشور امضا شده بود، را تغییر دادند.”

این دو کشور همچنین امور مختلفی همانند تفاهمنامه و توافقنامه های همکاری دوجانبه در بخش های مختلف را امضا کردند.

این توافقنامه ها مربوط به بخش مخابرات، فن آوری، خودرو و غذای حلال بود.

پیشتر، در مصاحبه ای با تلویزیون پاکستان، دکتر محمد به ضرورت ارتقاء ارتباطات مردمی و تشویق گردشگری بین پاکستان و مالزی برای تقویت دوستی بین دو کشور تاکید کرده بود.

به گزارش رادیو پاکستان به نقل از نخست وزیر مالزی، “هر دو کشور دارای قابلیت تجارت و سرمایه گذاری بیشتری هستند و نیاز به شناسایی عوامل بهبود روابط تجاری در مناطقی است که سرمایه گذاری می تواند انجام شود.”

وی گفت: “پاکستان تهدید تروریست ها را از بین برد و اکنون به سمت ثبات پیش می رود.” “صلح و ثبات در داخل کشور برای ارتقای گردشگری و جذب سرمایه گذاری ضروری است. اسلام مذهب صلح است و به ما می آموزد که با یکدیگر مبارزه نکنیم و از خشونت اجتناب کنیم. ما باید این آموزه های اسلام را به تمام جهان منتقل کنیم. “

پیش از عزیمت، نخست وزیر مالزی، در مورد پایگاه هوایی نهرخان، هواپیمای جنگنده ی سبک JF-17 Thunder، و هواپیمای بدون سرنشین و چند منظوره دیدارهایی را انجام دادند.