زنان در مناطق محروم پاکستان

نمایشگاه تصاویر دیجیتال برجسته اشکال مختلف خشونت علیه زنان در مناطق محروم و دور افتاده پاکستان

اخبار ملی

اسلام آباد: نمایشگاه تصاویر دیجیتال برجسته اشکال مختلف آزار و اذیت و خشونت علیه زنان در مناطق محروم و قبایل پاکستان را  به تصویر می کشید، در روز شنبه در شورای ملی هنرهای پاکستان (PNCA) به معرض نمایش گذاشته شد.

این مجموعه پوسترها از مجموعه ای نزدیک به 100 مورد دریافت شده به عنوان بخشی از رقابت تصویرسازی دیجیتال در موسسات هنری پیشرو از جمله  Valley Indus، کالج ملی هنر (NCA)، دانشگاه ملی بیوکوناس  (BNU)، دانشگاه کراچی، COMSATS  و غیره راه اندازی شده است.

نمایشگاه عکاسی دیجیتال با میزبانی آکسفام پاکستان برگزار شد و عموم مردم و جوانان را در مورد این موضوع “اگر زنان کل کشور از ترس آزار و اذیت و خشونت آزاد باشند” را به تفکر واداشت.

 

گروهی از داوران شیخیل مالک، نگار نظار و سامار مینالله برندگان نهایی را انتخاب کردند.

این فرصتی بود برای دانشجویان هنری بصری از سراسر پاکستان برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه های خود از یک جهان بدون ترس در پوسترهای دیجیتالی نشان داده شده است. اکسفام از سال 1973 در پاکستان کار خود را آغاز کرده است تا اطمینان حاصل کند که مردم، به خصوص زنان و دختران، قادر به کسب حقوق خود هستند و حق دسترسی به خدمات اساسی و منابع اقتصادی را در سراسر کشور دارند.

محور این همایش بحث تو “چرا تو یک منطقه کشور پاکستان زنان خیلی آزاد و در برخی مناطق همین کشور پاکستان زنان محدودیت داشته باشند؟”.

این کمیته همراه با گروه های محلی، رسانه ها، دانشگاه ها، بخش خصوصی، مراکز تحقیقاتی و دولت ها برای بهبود معیشت، کمک های بشردوستانه، ایجاد جوامع امن تر و عدالت برای افرادی که زمینه های اجتماعی و اقتصادی پایین تر دارند و همچنین در حمایت حقوق زنان در سراسر کشور مشغول به فعالیت است.

زنان در مناطق محروم 

این کمیته همچنین از کمک های محلی پشتیبانی می کند و با مقامات دولتی برای بهبود معیشت کسانی که در فقر زندگی می کنند، همکاری می کند. اکسفام کمک های بشردوستانه را برای کسانی که تحت تاثیر بلایا و درگیری هستند، نیز ارائه می دهد.