جهت گردشگری در 2019

پاکستان جدابترین مکان جهت گردشگری در 2019

گردشگری

صنعت گردشگری در پاکستان به سرعت در حال گسترش است و توانسته است توریست های مختلفی را از سرتاسر جهان جهت گردشگری در 2019 به خود جلب کند.

رسانه های بین المللی، انجمن بریتانیایی Backpacker، مسافران یا وبلاگ نویسان، همه بر این باورند که پاکستان به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز گردشگری با موقعیت جغرافیایی ویژه، بهبود صلح داخلی و همچنین منطقه ای و مهمتر از همه آزادسازی سیاست ویزا گردشگران، می باشد.

رونق فعالیت اقتصادی، بویژه در راهرو اقتصادی چین-پاکستان (CPEC) و در پی آن افزایش علاقه سایر کشورهای جهان به سرمایه گذاری در این کشور، تأثیرات مثبت بسیاری را بر صنعت گردشگری در حال گسترش این کشور داشته است.

جهت گردشگری در 2019

فوربس (Forbes) در رتبه بندی اخیر خود، پاکستان را در میان ده تن از جالب ترین مکان ها به منظور در سال 2019، همراه با بوتان (Bhutan )، کلمبیا، مکزیک، اتیوپی، ماداگاسکار، مغولستان، رواندا (Rwanda )، ریورا ترکیه و پرتغال، گنجانده است.

سارا باربری، متخصص در زمینه زمین شناسی، دره های هونزا (Hunza)، شیگار (Shigar) وخاپلو (Khaplu) را از طریق بزرگراه مشهور کاراکورام (Karakoram) بازدید کنید. این ناحیه کوچک در شمال شرقی کشور، نوعی مناظر فوق العاده زیبایی را ارائه می دهد که شما حاضر نخواهید بود لحظه ای از جلوه های زیبای آن چشم پوشی کنید.

همچنان مهمان نوازی مردم محلی، زیبایی دریاچه آتاتاباد (Attabad)، در کنار مناطق سبز گرانیتی، باغ های قدیمی زردآلو در امتداد کانال های آبی، و همراه با شکوه و عظمت کوه های پوشانده شده از برف راپاپشی (Rakaposhi) به دیگر جاذبه های گردشگری این مناطق اشاره دارد.

غذای با کیفیت و خوش مزه، معماری، فرهنگ و باستان شناسی پاکستان نیز جایگاه ویژه ای در جذب گردشگران جهت گردشگری در 2019 دارد.

جهت گردشگری در 2019

 انجمن بریتانیا Backpacker پاکستان را به عنوان یکی از دوست داشتنی ترین کشورهای جهان، با مناظر کوهستانی زیبا بی نظیر و فراتر از تصور دانسته است.

الکس رینولدز، وبلاگ نویس آمریکایی، بارها و بارها به پاکستان سفر کرده و تجربیات خود را از این سفرها به اشتراک گذاشته است. وی گفت: مردم پاکستان  به خوبی در منزل هایشان از من پذیرایی کرده و حتی جهت نشان دادن مناطق مختلف مرا همراهی می کردند.

طبق گفته انجمن توسعه گردشگری پاکستان، حدود 7/1 میلیون خارجی در سال 2017 از پاکستان بازدید کرده اند، که نشان دهنده افزایش قابل ملاحظه هجوم گردشگران به این کشور می باشد، در حالی که میزان گردشگران داخلی تنها 30 درصد افزایش یافته است.

پاکستان همچنین به عنوان یک گام بزرگ به منظور پیشبرد گردشگری، برای اقامت گردشگران از 24 کشور، از جمله چین، فنلاند، اتریش، بلژیک، دانمارک، فرانسه، یونان، بریتانیا، ایالات متحده و سایر کشورها، گزینه صدور ویزا به هنگام ورود (visa-on-arrival) را در نظر گرفته است.

یحیی توریستی فرانسوی در دفتر خاطرات خود گفت: برای همه آرزو می کنم فرصت دیدار از پاکستان پیش آید. من در این جا شاهد سخاوتی بودم که در هیچ  جای دیگری از جهان نیافتم.

با توجه به بهبود رتبه بندی و مشاهدات سازمان های مختلف و توریست ها، به نظر می رسد صنعت گردشگری پاکستان به میزان زیادی توسغه نموده و همچنان در حال گسترش می باشد.

One thought on “پاکستان جدابترین مکان جهت گردشگری در 2019

Comments are closed.