pakistan and india

اخبار لحظه ای از تنش های بین هند و پاکستان (بخش دوم)

اخبار لحظه ای جنگ هند و پاکستان

روز چهارشنبه عکس العمل سریع ارتش پاکستان در برابر دو فروند جنگنده هندی که حریم هوایی پاکستان را نقض کرده بودند دنیا را شگفت زده کرد و پس از آن تنش های بین هند و پاکستان افزایش یافت.

شهروندان پاکستانی خواهان رفتار با خلبان اسیر شده هندی با شأن و منزلت هستند

شهروندان پاکستان مانند رهبر خود عمران خان، به نظر می رسد بیشتر مایل به نشان دادن بلوغ و بزرگواری خود در مورد خصومت همسایه شرقی هستند.

بلافاصله پس از اینکه دولت حملات موفقیت آمیز در خط کنترل و دستگیری دو خلبان هند را منتشر کرد،  برجسته ترین شهروندان پاکستانی در پیام های توئیتری خواستار رفتار با خلبانان اسیر شده با شأن و احترام شدند.

خلبان اسیر هند می گوید: ارتش پاکستان بسیار خوب با من رفتار کرد.

در ویدئو منتشر شده در فضای مجازی نشان داده می شود که یک خلبان هند که توسط ارتش پاکستان دستگیر شده است، از رفتار خوب ارتش پاکستان تقدیر می کند.

خلبان در این ویدئو که خود را به عنوان فرمانده وین ابهینندان معرفی می کند، می گوید: من می خواهم که حرف های من ضبط شود و اگر به کشورم برگردم، بیانیه من تغییر نخواهم کرد.

خلبان گفت: افسران ارتش پاکستان بسیار خوب با من رفتار کردند. آنها بسیار محترم هستند.

وی افزود: این چیزی است که من انتظار دارم ارتش من نیز مشابه آن رفتار کند و من تحت تأثیر ارتش پاکستان قرار گرفته ام.

آلمان خواستار گفتگو میان هند و پاکستان شد

آلمان خواستار گفتگو بین هند و پاکستان برای جلوگیری از افزایش بیشتر تنش بین دو کشور مسلح هسته ای شد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت که برلین  به دنبال پیشرفت در جنوب آسیا است .ماریا ادعبر به خبرنگاران گفت که هر دو طرف مسئول جلوگیری از تشدید مناقشه هستند.

قریشی: واکنش حق پاکستان است. ما توانایی دفاع را داریم

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه، در یک پست مشترک در توییتر گفت که پاکستان جنگ را نمی خواهد و افزوده است: “ما امیدواریم هند برای حل همه مسائل وارد جلسه شود.

وزیر بریتانیا از هند و پاکستان خواسته است تا خویشتن داری را تمرین کنند

بوزیر امور خارجه بریتانیا برای آسیا و اقیانوس آرام، مارک فیلد، گفت که او با نمایندگان هند و پاکستان تماس خواهد داشت تا کشورشان را به اعمال خویشتن داری دعوت نمایند.

مفتی Mehbooba امیدوار است پاکستان، هند خویشتن دار باشند و یک گام به عقب بردارند

مفتی مبعوثی، نخست وزیر  پیشین جامو و کشمیر، امیدوار است که پاکستان و هند خویشتن داری ازخود را نشان دهند و به عقب بر گردند و به عواقب فاجعه آمیز جنگ که به دنبال جنگ پیش می آیاد فکر کنند.

وی خاطر نشان کرد که پاکستان تمایل خود را مبنی بر مبارزه با تروریسم و مذاکره با هند آغاز کرده است.او گفت: شاید بهترین حرکت برای به دست آوردن اعتماد هند در این لحظه برای اسلام آباد این باشد تا اطمینان حاصل شود که خلبان هند که توسط ارتش پاکستان دستگیر شده است، بازگردانده خواهد شد.

تمام پروازهای عربستان به پاکستان به حالت تعلیق درآمده است

پروازهای عربستان سعودی به دلیل بسته شدن حریم هوایی، پروازهای خود را به پاکستان متوقف کرده است.

موگرینی: اتحادیه اروپا خواهان اتمام بحران هند و پاکستان است

موگرینی، رئیس دیپلماتیک اتحادیه اروپا روز چهارشنبه، از هند و پاکستان خواست تا درگیری های خودرا به شدت کاهش دهند. زیرا ترس از رقابت همه جانبه میان رقبای هسته ای مسلح رشد می کند.

برگشت حریم هوایی پاکستان به حالت طبیعی

اداره هواپیمایی کشوری گفت که حریم هوایی پاکستان تا حدی با شروع پرواز از فرودگاه بین المللی جناح در کراچی به حالت طبیعی بازگشته است.

انگلیس عمیقا نگران افزایش تنش میان هند و پاکستان است

بریتانیا در مورد افزایش تنش ها بین هند و پاکستان ابراز نگرانی نمود و هر دو طرف را به آرامش دعوت کرد.

نخست وزیر ترسا روز چهارشنبه گفت ما در تماس با هر دو کشور هستیم، خواستار گفتگو و راه حل های دیپلماتیک برای اطمینان از ثبات منطقه می باشیم. ما با همکاری بین المللی از جمله از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد برای کاهش تنش ها مذاکره می نمائیم.