راه اندازی پرتال ثبت نام کسب و کار در ایالت سند پاکستان

اخبار ملی

مراسم راه اندازی پرتال ثبت نام تجارت ایالت سند پاکستان با حضور سید مراد علی شاه وزیر ایالت همراه با مشاور نخست وزیر عبدالرزاق داوود و پاتچموتو ایلفوانوف، نماینده کشوری بانک جهانی، به عنوان بخشی از بهبود اصلاحات تجاری برگزار گردید.

به همین مناسبت، یک نمایشگاه نیز در یک هتل محلی برگزار شد که در آن بخش های مربوطه برای کمک به کارآفرینان در تکمیل تمام قالب های ثبت نام آنلاین این پرتال، حضور داشتند.

وزیر ایالت سند پاکستان در این مراسم گفت که این اصلاحات در بهبود وضعیت اقتصادی و تبدیل کراچی به شهر آسان، رقابتی و با محیط بزینسی دوستانه در پاکستان و منطقه تاثیر زیادی دارد.

Karachi

وی ادامه داد در جهان دارای تحولات سریع، فرصت هایی وجود دارد که پاکستان نمی تواند از دست بدهد و خطراتی وجود دارد که ما باید در مقابل آن دفاع کنیم. پاکستان باید گزینه های سیاست درست را انتخاب کند، بر توسعه انسانی تمرکز کند و محیطی مناسب برای توسعه اقتصادی ایجاد کند.

گزارش سهولت انجام تجارت مربوط به بانک جهانی یکی از مهمترین شاخص ها برای انتخاب یک کشور توسط شرکت های جهانی برای سرمایه گذاری بوده و شاخصی است که کشورها در آن رقابت می کنند و بر اساس آن میزان موفقیت دولت ها تعیین می شود.

Doing Business

اصلاحات تجاری در ایالت سند پاکستان

سید مراد علی شاه گفت که سند به طور کامل تصمیم به انجام اصلاحات بیشتر و اتخاذ سیاست هایی گرفته است که محیطی مناسب برای بخش خصوصی ایجاد گردد و تجارت را در این ایالت آسان می کند. بخش خصوصی مشاغل را فراهم می کند که در حال حاضر یک چالش برای کشور پرجمعیت ما ست. آن برای دولت درآمد را تولید می کند و یک چرخه از جمعیت ماهر و مشارکت مالی را در بر می گیرد، در حالی که شرکت های خارجی نه تنها مشاغل را فراهم می کنند بلکه تکنولوژی جدید را نیز به ارمغان می آورند.

وی با قدردانی از حمایت بانک جهانی، به  20 شهر کسب و کار مبتکر در 2020 اشاره کرد و گفت: ما اطمینان داریم که شهرهای ایالت سند پاکستان به طور کامل در این رقابت شرکت خواهند کرد.

Pakistan business reform

وزیر از هیئت پنجاب برای شرکت در این مراسم و حمایت های فنی و کمک های توسعه یافته توسط هیئت فن آوری اطلاعات پنجاب (PITB) در توسعه SBRP، استقبال کرد.

علاوه بر این، عبدالرزاق مشاور نخست وزیر در سرمایه گذاری و صنایع از تاکید دولت پاکستان در ایجاد یک محیط کسب و کار توانند در کشور با پیشبرد برنامه ریزی آسان برای انجام اصلاحات تجاری خبر داد

در پایان آقای پاتچموتو گفت: مهم است که اصلاحات در حال انجام برای کمک به پاکستان برای تبدیل به یک مقصد سرمایه گذاری رقابتی و کسب و کار سازگار است.

نماینده کشوری بانک جهانی به وزیر ایالت سند پاکستان برای رهبری اصلاحات تجارت آسان به عنوان بخشی از یک سری 100 روزه اصلاحات با حداکثر سرعت تبریک گفت.