snowbound Kalam valley

پاکستان؛ مقصد سفر من: زیبایی دره برفی کالام از زبان گردشگران

پاکستان؛ مقصد سفر من, گردشگری

دره کالام در ایالت خیبرپختونخوا پاکستان یکی از مقاصد مناسب ویژه گردشگران از سراسر جهان می باشد.

چشم انداز فوق العاده زیبای دره کالام سوات با رودخانه ها و رودهای خروشان، دره های آلپ، مراتع سرسبز، دریاچه های یخ زده، قله های سربه فلک کشیده و آبشارهای ساحلی، بهشتی رویای برای گردشگران در تابستان است.

با این حال، این دره عجیب، چشم انداز کاملا متفاوت را در زمستان، فراهم می سازد. زمانی که آن با برف های فراوان پوشیده و به بهشت برفی برای گردشگران تبدیل شده است.

snowbound Kalam valleyهر سال بارش شدید بارش برف در این دره، سبب جذب گردشگران از سراسر کشور برای بازدید و لذت بردن از زیبایی بی نظیر دره برفی می شود.

کالام در نگاه گردشگران:

گردشگران معتقدند که هر صحنه ای در دره جاذبه هنری دارد و هنگامی که مردم وارد آن می شوند، مناظر خیره کننده ای می یابند.

snowbound Kalam valley

رویای من برای دیدن بارش برف و دیدن منظره پوشیده از برف حقیقت داشت. کالام در زمستان بسیار زیبا است، زمانی که کل دره را برف سفید می پوشاند، این ها سخنان Tauseef احمد یک گردشگر از Charsaddda است.

snowbound Kalam valley

آسیم خان یکی دیگر از گردشگران گفت: من دو روز در کالام برفی گذراندم. از مکان های مختلف بازدید کردم و در پایان به سادگی نمی توانستم آنجا را ترک کنم.

برخی از گردشگران کراچی  گفتند که آنها عاشق دره کالام شده اند. چراکه آن شبیه سرزمین عجیب زمستانی، بود: آرام و ایمن

snowbound Kalam valley

بوشرا علی یکی از گردشگران کراچی که به دره کالام با خانواده اش سفر کرده است، می گوید: کوه های بارانی بالا جادویی و مرموز می باشند. بعضی از صحنه ها بسیار زیبا و هنری هستند که مردم آنها را با نقاشی اشتباه می گیرند.

snowbound Kalam valleyاصلان خان در این خصوص می گوید: ما در زمین گسترده ای که با برفهای سنگین پوشیده شده بود قدم گذاشتیم و در آن بازی کردیم. ما یک سفر اسرارآمیز به یک منطقه پر از برف داشتیم و عکسهای زیادی گرفتیم. این یک مکان شگفت انگیز برای دیدار و فرصتی فوق العاده برای ضبط فیلم از برخی از زیباترین لحظات زندگی است.

snowbound Kalam valley

علاوه بر این مسافران از مهمان نوازی مردم کالام و در دسترس بودن غذای ارزان تر از سایر استراحتگاه های گردشگری کشور یاد می کنند.

snowbound Kalam valleyکریم داد، یکی از توریست ها از لاهور، گفت: بهترین چیزهایی که من احساس کردم از نقاط دیگر توریستی پاکستان متفاوت است، این بود که همه چیز  با قیمت مناسب در دسترس است.

snowbound Kalam valley

بدین ترتیب اگ عاشق سفر به مناطق برفی هستید دره کالام در زمستان می تواند مقصد سفر مناسبی برای شما باشد. این فرصت را از دست ندهید.

snowbound Kalam valley